سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس افکنی داعش با ابداع شیوه های جدید اعدام / از آتش زدن و خفه کردن در قفس تا له کردن سر زندانیان+تصاویر

گروه تروریستی داعش هر روز با ابداع شیوه های جدید اعدام، می کوشد در دل مخالفان خود هراس افکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی داعش از بدو تأسیس  تاکنون تلاش کرده است با ابداع شیوه های جدید اعدام اسرا و زندانیان، در دل مخالفان خود هراس افکند و از این رهگذر، توجه جامعه جهانی را به سوی خود جلب کند. داعش که شاخه منشعب شده از گروه تروریستی القاعده بود و در سال 2013 نام جعلی "  دولت اسلامی عراق و شام" یا به اختصار "داعش" را برای خود برگزید، از همان ابتدا کوشید با ابداع شیوه هایی وحشیانه، گوی سبقت را از گروه های تروریستی پیشین خود مانند القاعده و طالبان برباید. داعش از سال 2014 و پس از اعلام خلافت خودخوانده از سوی ابوبکر بغدادی تلاش کرد بخش های زیادی از عراق و سوریه را تحت تصرف خود بگیرد و برای پیشبرد این مسأله از شیوه " النصر بالرعب" ( پیروزی بوسیله ایجاد رعب و وحشت) استفاده کرد.


 اوایل سال 2015 بود که داعش ویدئویی از سوزاندن یک خلبان اردنی در اینترنت منتشر کرد. این خلبان اردنی که "معاذ کساسبه" نام داشت، صبح روز چهارشنبه 24 دسامبر 2014 (3 دی 93) پس از سقوط جنگنده اف 16 به هنگام بمباران پایگاه داعش در استان رقه در شمال سوریه، به دست این گروه تروریستی اسیر شد.


پس از این واقعه، ویدئویی با نام "شفای سینه ها" منتشر شد که نشان می داد این خلبان اردنی در یک قفس آتش زده شده است. هرچند  برخی تحلیلگران در خصوص واقعی بودن این فیلم اظهار تردید کردند و گفتند این فیلم حقه ای سینمایی است؛ دولت اردن کشته شدن این خلبان را تأیید و در واکشن به آن، دو تروریست عضو این گروه را که در اسارت داشت، به نامهای "ساجده ریشاوی" و "زیاد کربولی" اعدام کرد.


داعش پیش از اعدام این خلبان اردنی، تصاویری را از سر بریدن یک خبرنگار ژاپنی به نام "کنجی گوتو" منتشر کرد که نگرانی ها را در اردن در خصوص سرنوشت معاذ کساسبه برانگیخته بود.


اما داعش در ادامه راهبرد "پیروزی بوسیله ایجاد رعب و وحشت" به همین جا بسنده نکرد. این گروه تروریستی هنگامی که مشاهده کرد با منتشر کردن فیلم زنده سوزی خلبان اردنی توانسته است توجه جهانیان را به خود جلب کند، شیوه ای جدیدتر برای اعدام های خود ابداع کرد.  داعش آن زمان با انتشار فیلمی جدید، شماری از گروگانهای خود را به تصویر کشید که داخل یک قفس آهنی در آب خفه می شوند.


داعش در این فیلم که بسیار ماهرانه تصویر برداری شده بود، شماری از گروگانها را که لباسی قرمز رنگ بر تن داشتند به تصویر کشید که پس ورود به قفسی آهنی، داخل یک حوض بزرگ پر از آب غرق می شوند.


اما جنایات داعش و ابداع شیوه های جدید اعدامی به همین جا ختم نشد. آبان سال گذشته بود که داعش ویدئویی جدید از زیر گرفتن و له کردن یک جوان سوری با عبور تانک از روی او منتشر شد. در این ویدئو دلخراش که شاخه داعش در استان حمص سوریه آن را منتشر کرد، اعضای این گروه تروریستی یک فرد سوری را که به ادعای آنها از سربازان ارتش سوریه است، دست بسته زیر تانک قرار دادند و له کردند. داعش در این ویدئو نیز به مانند چند فیلم قبلی خود، برای تحقیر قربانیان، سر و صورت آنها را بصورت نصفه تراشیده بود.



اما هفته گذشته بود که خبری را رسانه های عراقی منتشر کردند مبنی بر اینکه داعش 25 عراقی را در اسید حل کرده است؛ شیوه ای که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.


پایگاه خبری شبکه سومریه نیوز عراق هفته گذشته به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد تروریست های تکفیری داعش 25 نفر را به جرم همکاری با نیروهای عراقی با اسید نیتریک اعدام کردند. این منبع که نخواسته بود نامش فاش شود، گفت: تروریست های داعش ابتدا قربانیان خود را با طناب بستند و سپس آنها را به درون حوضچه ای از اسید نیتریک انداختند. اسید نیتریک قابلیت آن را دارد که بیشتر فلزات بجز طلا را در خود حل و ذوب کند.

اما دو روز پیش خبری در رسانه های جهان منتشر شد که نشان از ابداع شیوه جدیدی از اعدام از سوی داعش داشت. این خبر حاکی از آن بود که بار دیگر اعضای گروه تروریستی داعش برای هراس افکنی و پیروزی بوسیله ایجاد وحشت، با روش های مختلفی از جمله انداختن سنگی بزرگ بر روی سر قربانی و له کردن سر وی، اسرای خود را اعدام کرده اند.


در این ویدئو که به تازگی از سوی عناصر داعش منتشر شده، سه زندانی در یمن به تصویر کشیده می شوند که یکی از آنها با اسلحه، دیگری با گردن زنی و سومی بوسیله انداختن سنگی بزرگ بر روی سر آن اعدام می شود.


به نظر می رسد گروه تروریستی داعش می کوشد همچنان با ابداع شیوه هایی جدید از اعدام از یکسو در دل مخالفان خود هراس افکند و بدین وسیله مسیر را برای پیروزی های بیشتر خود فراهم کند و از سوی دیگر، از سرتاسر جهان نیروهایی را که دل در گرو اقدامات جنایی و تروریستی دارند، بسوی خود جذب کند. اما مسأله ای که در این میان قابل تأمل بوده این است که بسیاری از این فیلم ها با کیفیت های بالای فیلمبرداری و امکانات سینمایی ساخته می شود. مسأله ای که سؤالها را در خصوص همکاری پشت پرده برخی کشورها با داعش در ساخت این فیلم ها بر می انگیزد.


نویسنده: محمد حسن خلیلی


انتهای پیام/
  


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
اینجاست که ارزش حاج قاسم و شهدای مدافع حرم شهدای حشد الشعبی و فاطمیون و دیگر شهدا مشخص میشه
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
لعنت ب امریکا ال سعود مرگ برداعش
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
مرگ بر داعش
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
یه زمانی از دیدن خون میترسیدم اما حالا دیگه نه اصلا نمیترسم.
اگه خدا شهادت رو لایقم بدونه دوست دارم در راه خدا و در جنگ مقابل
داعش بمیرم.لعنت به داعش
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
دورود بر شهیدان راه اسلام ،لعنت بر قوم شیطان
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدایاااا غلط کردیم... فقط اماممون رو برسون -_-
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
پس کی میخواد امام زمان ظهور کنه یعنی از این بدتر میخواد بشه!
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
بایدقصاص مشابه به تلافی اعمال وحشیانه وحوش دواعش بااسرایشان انجام شودودرمعرض دیدهمگان قرارگیرد.
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
به نظر من ما خودمون مسلمانان نباید به داعش بگوییم دولت اسلامی عراق وشام.به جای اسلام بگوییم آمریکایی.دولت آمریکایی عراق وشام.همون داعش میشه.یا اسمشو بذاریم"دساصعش "یعنی دولت سعودی آمریکایی صهیونیستی عراق وشام.
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
اینجاهم پارتی بازیه که نظرات رو ثبت نمیکنید؟!!!!متاسفم
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
تابوده همین بوده .تا باد چنین بادا.این وحشی گریها همیشه تو تاریخ وجود داشته و تفاوتش با الان اینه که در طول تاریخ بشری کسی نبوده که به این کیفیت و تکامل اونهارو ثبت و ضبط و اطلاع رسانی کنه و مطمعن باشید تاوقتی نسل این حیوان دوپا روی زمین وجود داره این نوع توحش از بین نمیره .پس از انسان بودن خودمون باید خجالت بکشیم و در برابر شرافت حیوانات سر تعظیم فرود بیاریم که بر ما ارجحیت دارن.
ناشناس
۰۶:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
لدفن شما حودتو مخاطب قراربده.جمع هم نبند
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
حیف اسم گرگ و سگ روی این جانوران اینا وارثان جهنم ان از حیواناتم پستترن خدا لعنتشون کنه
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدالعنتشون کنه
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خطاب به اون دوستمون که که حضرت عباس قسم خورد که تیکه تیکه میکنه داعشو.......... داداش شما زور نزن خودتو الکی خسته نکن یه دعوا میشه از ترس تو 70تا سوراخ میخای فرار کنی حالا میخای با داعش بجنگی؟؟ بشین سر جات پسرجان کلت بوی قرمه سبزی میده.زیاد فیلم جنگی نگاه نکن لطفا
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
با انتشار این تصاویر و فیلمها مردم رو وحشت زده می کنید.
ان شاء الله ظهور نزدیک است.
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدا رحمت کند مختار را،اگه زنده بود این وحشیها روفقط وفقط بهذسبک خودشون اعدام میکرد دقیقا مقابله به مثل
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
خدالعنتشون کنه این سگای کثیفو
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
به حضرت عباس قسم نه تنها با این تصاویر ترس و هراسی در من و امثال ایجاد نمیشه بلکه آرزوم اینه که دستم به اینا برسه تکه تکه کنمشون به اسم علی سوگند میخوام نسلشون از رو زمین محو کنم خدایااااا نسیبم کن الهی آمینننننننن...
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
واقعا لجنن،گرگهای درنده وحشی
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
اینا یه مشت اشغالن ، خدالعنتتون کنه بی همه چیزا
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
آقا اینا رو نزارین تو سایتتون...اه اه اه. همینجوری دارن این آدمای بدبختو میکشن اینا آبروی اسلام رو بردن؛
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
من موندم چرا تمام کشورها دست به دست هم نمیدن تا نسل این شیطان را بکنند.اگر کشورهای اسلامی باهم دست به دست شوند کار داعش یکسره میشود.
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
بنام خدا
لعنت خدا به همشون.
خیلی خیلی مشتاقم موقعه اش بشه تا برم به جنگ وحشی ها.
واقعا از حیوان پست ترند.
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
جان مادرتون اينجور اخبارُ رسانه اي نكنيد روانمون به هم ريخت
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
لعنت خدا بر این شیطان صفتان
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
ان شاءالله امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد و انتقام شیعیان و مسلمانان را خواهند گرفت.
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
راستش رو بگم همیشه از شهادت می ترسیدم
ولی از وقتی که این فیلم ها و تصاویر نشون داده میشن
که این از حیوان پست تر ها این جنایات رو انجام می دن
انشاءالله که نابود بشن
دیگه ترسی از شهادت ندارم
خدایا مرگم را در شهادت قرار ده
الهم عجل لولیک الفرج