سفر سری فرمانده ارشد آمریکا به شمال سوریه/ واشینگتن آماده هماهنگی برای حمله به رقه

فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا به صورت سری به شمال سوریه سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العربیه، ژنرال ووتل، فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) به صورت سری به شمال سوریه سفر کرد.

همچنین منابع وابسته به ارتش آمریکا اعلام کردند ژنرال ووتل در سفر پنهانی خود به شمال سوریه با مستشاران آمریکا مستقر در این کشور و سران نیروهای دمکراتیک سوریه شامل کُرد و برخی مخالفان مسلح بشار اسد دیدار کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: ژنرال ووتل 11 ساعت در شمال سوریه به سر برده و در این مدت با نیروهای ویژه آمریکایی نیز دیدار کرده است.

ژنرال ووتل پس از این دیدارها اعلام کرد: آموزش دادن به نیروهای محلی (کُردها و عرب های شمال سوریه) برای مبارزه با داعش بهترین گزینه است.

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه افزود: من در حالی سوریه را ترک می کنم که کاملاً مطمئنم نیروهای محلی از قدرت لازم برای همکاری و همراهی کردن با ما برخوردار هستند.

برِت مک گورک، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هم با اعتراف به سفر پنهانی ژنرال ووتل به شمال سوریه، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت که ژنرال ووتل روز شنبه به سوریه رفت تا مقدمات حمله به شهر رقه – مقر داعش در شمال سوریه – را فراهم کند.

ژنرال جوزف ووتل عالی ترین فرمانده ارتش آمریکاست که از زمان مداخله نظامی واشنگتن در سوریه، مخفیانه، وارد این کشور می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
سلام
چرانوشتید: خاورمیانه (غرب آسیا)
درصورتیکه باید می نوشتید: غرب آسیا (خاورمیانه)
بیشتر دقت بفرمایید.
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا شکست سختی خواهد خورد ، مرگ بر آمریکا و اسرائیل و سردمداران آنها، عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
بعید می دانم امریکا برای هماهنگی جهت حمله رقه مقر داعش رفته باشد مگر چاقو دسته اش را می برد فتنه ای دیگر درست نکند اولی پیشکش . داعش سلاح و تجهیزات خود را از کجا تهیه می کند مگر غیر از امریکا و عربستان و ترکیه و اسرائیل مگر همین داعشی ها در اسرائیل مداوا نمی شوند خدا نسل همه شان را قطع کند همه شان را بجان هم بیندازد ومردم سوریه و جهان اسلام را نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
نوکر امریکا بودن کمتر از نوکر روسیه بودن نیست..، ناشناس ۳۶ : ۹
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
آموزش دادن به نیروهای محلی (کُردها و عرب های شمال سوریه) برای مبارزه با داعش بهترین گزینه است.چرا نمی گویند آموزش وتجهیز داعش برای سرکوب مردم نیروهایی محلی برای ادامه جنگ در سوریه ودرحاشیه امن قرار دادن ونابودی دشمنان اشغالگران قدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
انشاالله سوریه ویتنامی سخت تربرای آمریکا ونوکرانش خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
گروه تروریستی داعش اینا را فریب داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
چه سفر سری بوده که همه میدونن
آخرین اخبار