سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

تاثیر مثبت برنامه های آموزشی ،فرهنگی در زندان

دادستان شهرستان عنبرآباد در شورای طبقه بندی مدد جویان در زندان جیرفت گفت: برنامه های آموزشی ،فرهنگی زندان تاثیر خوبی بر تغییر رویکرد مددجویان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ،یوسف سبحانی افزود: با توجه اینکه فکر خطا ،تولید جرم می کند بایستی در زندان با استفاده از برنامه های فرهنگی فکر مددجویان را در مسیر زندگی سالم سوق دهند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی ، آموزشی و استفاده از مربیان مجرب در زندان باعث شده است سطح دانش و آگاهی مددجویان افزایش یابد و مددجویان به فکر زندگی بهتر باشند.

دادستان شهرستان عنبرآباد کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای و اشتغال را به عنوان یکی از بهترین روشهای تغییر در مددجویان دانست و تصریح کرد:اگر مددجویان دارای شغل شوند بسیاری از جرایم و همچنین بازگشت مجدد مددجویان به زندان کاهش خواهد یافت.

رییس زندان جیرفت نیز در این جلسه گفت: آموزش در زندان از بدو ورود مددجویان شروع می شود و در رشته های فرهنگی مذهبی ،اشتغال و مهارتهای اساسی زندگی تقسیم می شوند.

حسین برشان افزود: با توجه به اینکه خیلی از مددجویان در بدو ورود بی سواد و یا کم سواد هستند و این امر باعث انجام جرم شده است در زندان سعی شده است با آموزش مدجویان در رشته های مختلف ،آنان را برای زندگی بهتر و جدید آماده کنیم.

وی تصریح کرد: کلاسهای مهارتهای اساسی زندگی که زیر نظر روانشناسان برگزار می شود توانسته در تغییر رفتار و کردار مددجویان تاثیر مثبتی داشته باشد و باعث کاهش استرس و فشارهای روحی و روانی مددجویان شود.

دادستان شهرستان عنبرآباد به همراه قاضی اجرای احکام این شهرستان از اندرزگاههای مختلف بازدید و ضمن شنیدن صحبت مددجویان و دریافت درخواست قانونی آنان دستورات لازم را در خصوص رفع وپیگیری مشکلات مددجویان صادرکرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.