سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرد یکی از علائم شایع آلرژی فصلی است

برخی افراد با نزدیک شدن به فصل بهار به دلیل ابتلا به آبریزش حساسیتی و سردردهای ناشی از آن از رسیدن این فصل زیبا، چندان خوشحال نیستند.

معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از دلایل شکایت بیماران مبتلا به سردرد علائمی همچون فرار از نور، بوی تند و غیره است.  بی خوابی، گرسنگی و مصرف بعضی از مواد غذایی یا دارو باعث تشدید سردرد می‌شود که در زنان این علائم بیشتر بروز می‌کند. 

وی عنوان کرد: سردردهای گروهی مانند سردردهای خوشه‌ای همراه با احتناق و آب ریزش بینی، تمرکز درد در ناحیه گیجگاهی ، بالای کره چشم و در قسمت شقیقه به وجود می‌آید که معمولا بین یک تا سه ساعت طول می‌کشد. 

معتمد ادامه داد: این نوع سردرد یا میگرن در زنان و مردان یکسان است.

وی اظهار کرد: آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌تواند باعث سنگینی و فشار در ناحیه سر می شود و خود آنها عاملی برای بیشتر شدن درد در ناحیه سر و گیجگاه است.

معتمد تصریح کرد: آلرژی به تنهایی عامل ایجاد سردرد نیست فرد باید سردرد یا میگرن داشته باشد که بوی عطر یا گرده افشانی گلها این درد را بیشتر می‌کند. 

 وی اظهار کرد: سردرد عوامل مختلفی دارد که مهمترین عامل، بیماری زمینه‌ای میگرن است، آلرژی و حساسیت های فصلی نمی‌تواند موجب بروز سردرد می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.