سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت؛

ماجرای استعفای رییس سازمان غذا و دارو/ تصویب قانون برخورد با متخلفان تبلیغات کالاهای ناسالم

استعفای رییس سازمان غذا و دارو و برخورد با متخلفانی که در اینترنیت و شبکه های مجازی اقدام به تبلبغ کالاهای ناسالم می کنند، از مطالب خبرساز وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته ی گذشته از میان اخبار وزارت بهداشت ،دست به دست شدن پیامک استعفای رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو،  موضوع تعرفه ها و بدهی سازمان تامین اجتماعی از مباحث خبرساز بود و موجی از پیگیری ها را به دنبال داشت.

ماجرای استعفاء رییس سازمان غذاو دارو

حوالی  ظهر روز گذشته پیامکی از شماره تلفنی  منسوب به یکی از سایتهای خبری به عنوان استعفای رییس سازمان غذا و دارو دست به دست شد.

محمد هاشمی مدیر  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اینکه این موضوع را نه رد و نه تایید کرد ، گفت : ظرف دو روز آینده نتیجه نهایی را اعلام می کنیم.

به دنبال این پاسخ  زارع نژاد مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت طی تماس تلفنی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، این موضوع را به شدت تکذیب کرد و گفت: دکتر دیناروند از مدیران ارزشمند و توانمند وزارت بهداشت است.

مردم صورتحساب غیرقانونی را به سامانه 1690 اطلاع دهند

ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مردم از پرداخت هرگونه صورتحساب خارج از صندوق بیمارستان و صورتحساب مکتوب به هر عنوانی از جمله برای تجهیزات و خدمات جانبی بپرهیزند تا دریافتی های غیرقانونی بیش از گذشته کاهش یابد.

حریرچی با بیان اینکه مواردی مانند سکه و کارت بانکی، هدیه محسوب نمی شود، اظهار کرد: سامانه 1690 به طور مستقیم برای دریافت شکایات مردم فعال است و به آنها رسیدگی می کند و روئسای دانشگاه ها از سوی وزیر موظف شدند به صورت جزیی به این موارد رسیدگی کنند.

منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی 2 برابر شد/ بدهی 2 ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های خصوصی

نوربخش در ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه تمام منابع درمانی در سازمان تأمین اجتماعی در گذشته هفت هزار میلیارد بود، گفت: اکنون این مبلغ به 16 هزار و 700 میلیارد تومان یعنی به بیش از دو برابر رسیده است.

وی درباره پرداختی سازمان تامین اجتماعی به پزشکان عمومی بیان کرد: پرداختی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به روز است اما درباره پرداختی به بیمارستان‌‌های خصوصی دو ماه عقب هستیم که سعی داریم در آینده‌ای نزدیک آن را بپردازیم.

برخورد با متخلفان تبلیغات کالاهای ناسالم

رییس سازمان غذا ودارو با اشاره به قانونی که در مجلس تصویب شد، گفت: از نظر ما تصویب قانون برخورد با متخلفین در زمینه تبلیغ غیر قانونی کالاها چه در ماهواره ها چه در سایر رسانه ها از جمله فضای مجازی، اقدامی ارزشمند و اساسی است که در مجلس صورت گرفت.

دیناروند ادامه داد: تصویب این قانون به وزارت بهداشت و سازمان غذا ودارو اختیار برخورد با افراد متخلف را می دهد و جلوی گمراه کردن مردم را می گیرد.

بهره برداری از 24 بیمارستان توسط سرمایه گذاران خارجی

محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در نشست خبری اولین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت گفت: 24 بیمارستان با حدود 20 هزار تخت در آینده به بهره‌برداری می‌رسند که از جمله آن می‌توان به بیمارستان المهدی تهران در محوطه بیمارستان امام خمینی اشاره کرد که با کمک خیرین بخشی از اقدامات ساخت اولیه آن انجام شده ولی برای تکمیل آن نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

ابلاغ آیین‌نامه پذیرش بیماران خارجی به 50 بیمارستان کشور

اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرهایی مانند تهران، مشهد، قم، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و کرمانشاه که از امکانات مناسبی برای ارائه خدمات برخوردار هستند. آیین‌نامه پذیرش بیماران خارجی برای آنها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه نرم‌‌افزار پذیرش بیماران خارجی راه‌اندازی شده، گفت: فاصله زیادی تا استاندارهای لازم برای جذب گردشگران سلامت داریم که در این راستا نیز با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری‌هایی را داشته‌ایم.

راه‌اندازی بیش از هزار واحد اختصاصی زایمان در آینده‌ای نزدیک

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت دومین سالگرد طرح تحول سلامت برگزار شد، در خصوص معضلات حوزه درمان پیش از اجرای طرح تحول سلامت گفت: پیش از اجری طرح تحول سلامت حدود 178 بیمارستان قدمت بالای 50 سال داشتند و بقیه به دلیل عدم بازسازی وضعیت خوبی نداشتند. 

وی از ایجاد 17 مرکز جدید ناباروری در کشور و تجهیز 24 مرکز ناباروری خبر داد و گفت: ساخت، گسترش و بهسازی 366 بلوک زایمان در کشور داشتیم که امیدواریم هزار و 123 واحد اختصاصی زایمان را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی کنیم.

اختلالات روانی علت 95 درصد خودکشی‌ها / 23 درصد افراد جامعه نشانگان روان‌شناختی دارند

احمد علی نوربالا مشاور روانپزشکی وزیر بهداشت در خصوص علل خودکشی در کشور گفت: 95 درصد خودکشی‌ها به دلیل اختلالات روانی و پنج درصد آن مسائل اجتماعی است که مشکلات روانی بیشترین علت افسردگی و اعتیاد به مصرف مواد مخدر است.

وی ادامه داد: 23.44 درصد از افراد جامع دچار نشانگان روانشناختی هستند که کمتر از یک درصد آنها مشکلات روانی جدی دارند.

قربانیان اسیدپاشی رایگان درمان می‌شوند

سیدابوالحسن امامی رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران در حاشیه نشست خبری چهلمین کنگره جراحان پلاستیک که در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری برگزار شد، گفت: طی برگزاری جلسات متعدد با 300 تن از جراحان پلاستیک کشور و با توجه به وضعیت قربانیان اسیدپاشی و نیاز مبرم آنها به انجام جراحی‌های ترمیمی و زیبایی، همه جراحان در اقدامی خودجوش تصمیم گرفته‌اند که از این پس این بیماران را به طور رایگان و بدون دریافت هزینه‌ای تحت درمان و جراحی‌های ترمیمی قرار دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.