سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخی جمهوری اسلامی ایران

فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد گفت: داشتن روحیه مبارزه با ظلم و شهادت طلبی یکی از ضرورت های جامعه اسلامی است و تا زمانی که ظلم و دشمنی وجود دارد باید آمادگی دفاعی نیز داشته باشیم .

"سید محمد میرمحمدی " افزود : شهادت برنده ترین ، قوی ترین و موثرترین سلاح در جوامع اسلامی  است و این سلاح کاربرد تاریخی داشته که آن از حضرت امام حسین (ع) به ما رسیده است.

وی ادامه داد : شهادت حضرت امام حسین (ع) ، اسلام را زنده نگه داشت ، از انحراف در اسلام پیشگیری کرد و برای همیشه تاریخ درس آزادگی ، حق طلبی ، حق جویی ، مردانگی ، جوانمردی ، خداپرستی ، دینداری و عاشقی را به مردم ارزانی داشت .

استاندار یزد با اشاره به سخن مشهور حضرت امام حسین (ع)، "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید" ، اظهار داشت : این آزادگی اگر در جهان ترویج یابد ، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)  در جامعه فراهم خواهد شد .

میرمحمدی تصریح کرد : توجه به ابعاد مختلف عاشورای حسینی ، یکی از ظرفیت های فرهنگ سازی برای دفاع ، مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم است که با روش آگاهی بخشی می توان این ظرفیت را گسترش داد .

استاندار گفت : مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، می تواند کانون اصلی این فرهنگسازی ها در جامعه باشد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) در همه عرصه ها تلاش می کنند ، عامل اصلی در حفظ امنیت و آرامش در جامعه هستند و سپر محکم و سدخلل ناپذیری برای نفوذ دشمن به شمار می آید .
 
استاندار یزد افزود : یکی از نقاط قوت و موثر در دفاع مقدس ، آزادی خرمشهر است که در تضعیف روحیه دشمن بسیار موثر بود که باید ابعاد این حماسه را زنده نگه داشته و آن را ترویج کنیم .

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : بتوانیم دین و وظیفه خود را در قبال شهیدان به خوبی ادا کرده و فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه و نسل جوان ترویج کنیم.
 
گفتنی است" محمد رجبی "مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، نیز در این نشست ، گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد ارائه کرد.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.