وزارت علوم در دوره جدید توجه ویژه‌ای به نظارت و سیاست‌گذاری‌های کلان طرح‌های عمرانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  وزارت علوم در دوره جدید توجه ویژه‌ای به نظارت و سیاست‌گذاری‌های کلان طرح‌های عمرانی از جمله مدیریت ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، معماری و منظر فضاهای دانشگاهی دارد.
محمدحسین امید افزود: با اشاره به یک نوع ضعف و بی‌هویتی در بعضی از معماری فضاهای دانشگاهی کشور گفت: با توجه به اینکه دانشگاه یزد نسبت به دیگر دانشگاه‌ها از نظر معماری فضایی بهتر عمل کرده بود، تصمیم گرفته شد اولین همایش به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شود.
 امید با اشاره به قدمتی که در معماری شهر و دانشگاه یزد، افزود: پس از بررسی دانشگاه‌های متفاوت بهترین مکان برای برگزاری اولین همایش دانشگاه یزد بود که می‌تواند بخشی از اهداف ما را بپوشاند.
 
 
 امید در ادامه از تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه یزد خبر داد و افزود: آیین‌نامه طراحی فضاهای دانشگاهی نیز در ادامه این همایش تدوین خواهد شد.
 
رییس دانشگاه یزد نیز در این همایش گفت: متاسفانه در بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات از تخصص‌های مختلفی که در دانشگاه‌ها وجود دارد از جمله معماری و شهرسازی، کشاورزی، مدیریت، اقتصاد، فرهنگ و علوم انسانی، کمتر استفاده شده است.
 
 محمدصالح اولیاء با اشاره به ذهنیتی که در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه دانش دانشگاهیان بهتر از دیگران است، تصریح کرد: متاسفانه ما دانشگاهیان کمتر از دانش متخصصانی که در بیرون از دانشگاه‌ها وجود دارد استفاده کرده‌ایم. در بحث معماری یک دانش حرفه‌ای داریم که این دانش متفاوت از دانشی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و قطعاً این دانش بسیار ارزشمند است و می‌تواند راه‌گشا باشد. وی افزود: دانش صرفاً مسائل تئوریک و محدود به تحصیلات عالی نیست بلکه شامل تجربیات نیز هست .
 
رییس شورای سیاست‌گذاری همایش با اشاره به اینکه دانشگاه یزد در زمره اولین دانشگاه‌های دارای طرح جامع در کشور است، انتخاب شهر و دانشگاه یزد را برای برگزاری اولین همایش معماری فضاهای دانشگاهی انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای توصیف کرد.
 
اولین همایش معماری فضاهای دانشگاهی با حضور جمع کثیری از صاحب نظران و مقامات کشوری دریزد برگزارشد.
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.