سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزم جو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیش‌‌بینی منابع 1000 میلیارد تومانی به کمیته امداد

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 1000 میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها در بودجه امسال برای کمیته امداد پیش‌بینی شده تا در جهت توسعه اشتغال مددجویان مورد استفاده قرار گیرد.

منوچهر رزم جو قائم مقام معاون اشتغال و خود کفایی امداد کمیته امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اشتغال و توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: یکی از مهم ترین فعالیت های اصلی کمیته امداد بحث توانمند سازی اقتصادی خانواده‌ها است چراکه بر این اساس خانواده می‌تواند باتلاش وکوششی که انجام می‌دهد و آموزش‌هایی که فرا می‌گیرد اشتغال برای ایشان ایجاد شود و یکی از اهداف طرح‌های اشتغال کمیته امداد فراهم نمودن زمینه کسب درآمد برای این خانواده‌ها است. 

وی افزود: رویکرد جدید مدیریت امداد این است که خانواده‌های تحت پوشش بتوانند با فراگیری آموزش‌های لازم و اشتغال‌زایی به توانمندی برسند تا از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند و به عبارتی از یک عنصر مصرف کننده به عنصری مولد تبدیل شوند.

رزم‌جو تایید کرد: این بخش بر اساس یک مدل شکل می‌گیرد به این صورت ابتدا افراد شناسایی می‌شوند و پس از ارائه مشاوره‌های لازم به ویژه مشاوره‌های شغلی، آموزش‌های کارآفرینی و مهارت آموزی در نهایت زمینه اشتغال آنان فراهم می‌گردد.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص نحوه اشتغال‌زایی مددجویان تصریح کرد: این کار از دو طریق صورت می‌پذیرد اول از طریق کاریابی و معرفی افراد به موسسات، کارخانه‌ها و سایر مراکز پذیرنده نیروی کار است و دیگری با پرداخت تحصیلات به افراد در قالب اجرای خرد، کوچک و خانگی است. 

همچنین کلیه طرح‌های اجرایی از روی این نهاد به مدت 5 سال به وسیله کارشناسان مشخص کمیته امداد مورد نظارت و بازدید قرار می‌گیرند.

رزم‌جو با بیان اینکه گام بعدی در این مدل اشتغال کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی ممدجویان است، گفت: در سال گذشته 126 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شد که 106 هزار مورد آن از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

وی افزود: منابعی که در اختیار کمیته امداد برای اشتغال‌زایی قرار دارد از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل است که بر اساس قانون هر ساله به کمیته امداد تخصیص می‌یابد.

رزم‌جو در ادامه گفت: از میان 1میلیون و 750 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد 60 درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و سال گذشته بیش از 70 هزار زن سرپرست خانوار آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی را فرا گرفته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 44 هزار و 520 مورد وام اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر 541 میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده و علاوه بر آن 10 هزار نفر هم از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان اینکه حجم بسیاری ازصنایع دستی و مشاغل خانگی به وسیله بانوان انجام می شود افزود : سال گذشته 130 هزار متر مربع فرش وگلیم با ارزشی بالغ بر 105 میلیارد تومان تولید شده است.

وی در خصوص برنامه های سال 95 کمیته امداد یادآور شد؛بر اساس تعاملات و همکاری با سازمان و دستگاه های دیگر مقرر است در خصوص مهارت آموزی و آموزش مددجویان تنوع بخشی به مشاغل ایجاد توسعه کمی و کیفی طرح‌های اشتغال و خود کفایی با عنایت به سال اقتصاد مقاومتی، و به عمل با تلاش و جدیت بیشتری قدم بر می‌داریم بطوریکه حرکت به سمت طرح های دانش بنیان، طرح‌های مبتنی بر IT، توسعه آموزش های کارآفرینی و مهارتی، ایجاد نیرو گاه های کوچک خانگی، ایجاد وتوسعه کشت‌های گلخانه ای،گیاهان دارویی و توسعه صنایع دستی از آن جمله اند.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی خاطر نشان کرد:همچنین در این راستا مخبر و دولت 1000 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه  بانک‌ها را بودجه امسال خود به کمیته امداد تشخیص داده تا در جهت توسعه اشتغال مدد جویان مورد استفاده قرارگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.