سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

امنیت جامعه در تعامل همگانی با پلیس

فرمانده انتظامي استان گفت: مي توان از ظرفيت بسيار بالاي پليس هاي افتخاري، معتمدان پليس، مشاوره و مددکاران در راستاي پيشگيري از جرم و آسيب هاي اجتماعي استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ايرج کاکاوند در کميسيون پايش و پپيشگيري از جرم، ضمن اشاره به اقدام های پليس استان در راستای پيشگيری از وقوع جرم، افزود: با اقدام های بسيار خوب و برنامه ريزي و تلاش هاي مدون پليس ، شاهد وضعيت بسيار خوبي از لحاظ انتظامی و امنيتی در سطح استان بوديم.


وی، پيشگيری از جرايم را از اولويت هاي اصلي پليس در سال 95 بيان کرد و گفت: در خصوص پيشگيري از وقوع جرايم و آسيب هاي اجتماعي و جرايمي همچون سرقت که باعث احساس ناامنی می¬شود، اين موضوعات بايد در اولويت و دستور کار قرار گيرد.


کاکاوند ضمن تاکيد بر استفاده از ظرفيت جامعه در خصوص پيشگيری اجتماعی از جرم تصريح کرد: پليس افتخاری، معتمدان پليس و غيره يار و ياور پليس در انجام ماموريت ها هستند که می توان از ظرفيت بسيار بالای آنها در راستاي پيشگيری از جرايم و آسيب های اجتماعی استفاده کرد.


کاکاوند، مبحث پيشگيری انتظامی را نيز بسيار مهم ارزيابی کرد و گفت: پيشگيری انتظامی نيز بايد مدنظر گشت هاي انتظامي باشد؛ حضور موثر پليس در جامعه، انجام گشت هاي هدفمند، مبارزه با موادمخدر، دستگيری معتادان ولگرد و دستگيري سارقان، از جمله مواردی هستند که در موضوع پيشگيریانتظامی بايد مدنظر قرار گيرد.

رئيس پليس استان يزد با بيان اين که با برنامه ريزی و تلاش شبانه روزي ماموران پليس در فروردين ماه امسال شاهد کاهش 17 درصدی وقوع انواع سرقت ها و کاهش 25 درصدي سرقت موتورسيکلت بوده ايم، خاطرنشان کرد: با توجه به اين که بيشترين فراواني سرقت مربوط به سرقت موتورسيکلت است، بايد آموزش هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت موتورسيکلت به شهروندان ارائه شود.


کاکاوند، افزود: تحليل و بررسی هاي انجام شده در خصوص سرقت موتورسيکلت و داخل خودرو در سطح شهر يزد نشانگر اين است که تبهکاران، بيشتر وسايل نقليه ای را مورد سرقت قرار داده اند که فاقد تجهيزات و لوازم ايمنی پيشگيری از سرقت بوده است.


وی، در ادامه ضمن اشاره به طرح تفرجگاه¬های پليس اين استان گفت: با حضور موثر کارکنان پليس و تعاملی که با ديگر ارگان های مربوطه انجام شده است ضمن جلوگيري از مزاحمت برخی افراد مشکل دار براي خانواده¬ها، شاهد ارتقاي احساس امنيت و آرامش خانواده ها نيز هستيم.

کاکاوند، خاطرنشان کرد: کلانتری ها، پاسگاه ها و رده هاي خدماتي پليس بايد پاسخگويی به مردم و رسيدگي به مطالبات و پيگيري خواسته های آنها و همچنين القاء حس اميدواری به شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اين مقام ارشد انتظامی، توجه به بحث مهم شاوران و مددکاران کلانتری ها را بسيار مهم برشمرد و گفت: با همت مشاوران کلانتري و پاسگاه ها، بسياري از پرونده ها در لحظه ورود به واحدهای پليس، منجربه صلح و سازش خواهد شد.  

فرمانده انتظامی استان يزد در پايان يادآور شد: تعامل پليس با مردم و همچنين سازمان ها و نهادهای دخيل در امر امنيت، باعث ارتقاء احساس امنيت در جامعه و همچنين موفقيت بهتر پليس در انجام ماموريت ها خواهد شد.

انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.