فرمانده انتظامی استان، از طرح دو روزه مبارزه با قاچاق کالا توسط ماموران پليس و کشف 11 ميليارد ريال انوع کالای خارجی قاچاق خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ايرج کاکاوند اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنين با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبری و تاکيد ايشان بر موضوع مبارزه با واردکنندگان کالاهای خارجی قاچاق، ماموران پليس اين استان اجرای اولين طرح مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دادند.


کاکاوند ضمن اشاره به اجرای اين طرح در مدت 48 ساعت گفت: ماموران پليس استان با اجرای اين طرح انواع کالاهای گمرکی شامل؛ پوشاک، لوازم آرايشی و بهداشتی، کفش، لوازم يدکی خودرو به ارزش پنج ميليارد ريال را کشف کردند.


وی افزود: همچنين ماموران پليس در مدت اجرای اين طرح بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال انواع کالاهای ممنوعه را کشف، که اين کشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش بسيار بالايی را نشان مي¬دهد.


کاکاوند ادامه داد: ماموران پليس در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت نيز ، دو دستگاه تريلی نفتکش را که عازم شرق کشور بودند، متوقف و در بازرسی انجام شده 40 هزار ليتر فرآورده های نفتی قاچاق خارج از شبکه توزيع را کشف کردند.


اين مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به کشفيات انواع موادخوراکی غيرمجاز و قاچاق تصريح کرد: همچنين در مدت اجرای اين طرح بيش از 50 تن برنج خارجی فاقد مجوز گمرکی به ارزش سه ميليارد ريال کشف شد.


کاکاوند گفت: به طور کلی در اين طرح، 11 ميليارد ريال انواع کالاهای قاچاق کشف، 15 دستگاه خودروي سبک و سنگين توقيف و 30 نفر از قاچاقچيان کالا دستگير و به مراجع قضائی معرفي شدند.


فرمانده انتظامی استان يزد، در خاتمه با بيان اينکه کشفيات اين دوره در مقايسه با طرح مشابه سال گذشته افزايش 20 درصدی را داشته است، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با افرادی که قصد ضربه زدن به نظام اقتصادي کشور را دارند از اولويت هاي اصلی پليس يزد در سال 95 است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار