سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز فرش و قالین افغانستان در کابل

مرکز فرش و قالین افغانستان در شهر کابل گشایش یافت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،این مرکز با ۵۰۰ هزار دالر سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر کابل گشایش یافته است که با توسعه فعالیت این مرکز، شعبات آن در حوزه های شمال، جنوب، شرق و غرب کشور ایجاد گردیده و برای ۵۵۰ زن فرصت کاری فراهم گردیده است.

سید عباس، رئیس این مرکز در مراسم گشایش آن گفت که این مرکز به هدف بالا بردن معیارهای تولید قالین افغانستان و معرفی آن به بازار جهانی ایجاد شده است و آنان برای نخستین بار چهار صد رنگ طبیعی یا چوپ رنگ را که فاقد مواد کیمیاوی است با استفاده از پشم طبیعی در تولید قالین استفاده کرده اند.

همایون رسا وزیر تجارت و صنایع کشور با استقبال از راه اندازی این مرکز گفت که وزارت تجارت و صنایع یک برنامه سه ساله را که شامل جلب و جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت قالین، کاهش مالیات، تاسیس مراکز بیشتر تولید و بسته بندی قالین، و ساخت مارک مشخص برای قالین افغانستان می‌ باشد، طرح کرده است تا به مشکلات صنعت قالین بافی کشور رسیدگی شود.

وزیر تجارت و صنایع افزود که قرار است طبق این طرح در جریان سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار جریب در مناطق مختلف کشور به دسترس سرمایه گذاران در این بخش قرار داده می شود.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنافع افغانستان با اشاره به مشکلات صنعت قالین بافی افغانستان گفت: "پاکستان کوشش دارد که برای تولیدات قالینی افغانستان مشکل ایجاد کند.”

به نقل از ودصم، فضل هادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت صنعت قالین بافی در کشور گفت که در حال حاضر تولیدات افغانستان با نام کشورهای همسایه به بازار جهانی صادر می شود که با توجه به این وضعیت و بهبود اقتصاد کشور ضرور است تا حکومت به مشکلات کسانی که در این راستا کار می کنند به شکل جدی رسیدگی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، فرش ، کابل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.