سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر بهداشت/نخستین مرکز جامع سرطان مازندران افتتاح شد+ تصاویر

مرکز جامع سرطان ساری بعد از ظهر امروز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه روند ساخت این مرکز  از سال 86 شده، گفت: این مرکز دارای 72 تخت است و در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در 5 طبقه ساخته شده است.

جان بابایی تصریح کرد: مرکز جامع سرطان ساری دارای بخش های پیوند مغز و استخوان، آنکولوژی سرپایی، ایزوله، آنکو سرجری، هماتولوژی خون، شیمی درمانی و آزمایشگاه جامع است که به عنوان نخستین مرکز درمان بیماران سرطانی در استان مازندران به بهره برداری رسید.






وی افزود :هزینه ساخت و تجهیزات این مرکز 180 میلیارد ریال بوده که 120 میلیارد ریال آن صرف ساخت و 60 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات پزشکی شده است.

رییس علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پس از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان دومین علت مرگ و میر در استان مازندران است بیان داشت:طبق گزارش وزارت بهداشت 13.5 درصد از مرگ و میر در کشور ناشی از سرطان است که این میانگین در استان مازندران حدود 16 درصد یعنی 2.5 درصد بیش از متوسط کشوری است.


جان بابایی در ادامه به افتتاح مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری اشاره کرد و گفت : مرکز جامع بیماران کلیوی دارای بخش های همچون درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاق ریکاوری، آزمایشگاه تخصصی، رادیولوژی و سونوگرافی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری احداث شده است.


وی افزود : این مرکز در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع و با زیربنای 2 هزار و 550 مترمربع در 4 طبقه احداث شده و دارای 48 تخت است.



رییس علوم پزشکی مازندران در خصوص هزینه ساخت این مرکز گفت: اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال شامل 45 میلیارد ریال هزینه ساخت و تاسیسات و 50 میلیارد ریال هزینه تجهیزات پزشکی صرف ساخت این مرکز شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.