رفع دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مامایی

هاشمی از استخدام فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های پرستاری مامایی و بهداشت به عنوان مراقبان سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در برنامه روز ماما در جمع خبرنگاران درباره نارضایتی برخی ماماها به طرح مراقبان سلامت اظهار کرد: این مسائل خانوادگی و داخل صنفی همیشه وجود داشته و فارغ‌التحصیلان می توانند برای شغل درخواست شده که مرتبط با رشته است  استخدام و ارائه خدمت کند .

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تحول سلامت برای هر 3 هزار نفر یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود که نیاز به مراقبان سلامت در این زمینه را از افراد رشته‌‌های بهداشت، مامایی و پرستاری جذب می کنیم تا با افزایش خدمات به هدف اصلی این طرح و  تشکیل پرونده‌های سلامت دست یابیم.

دکتر هاشمی افزود: دراین میان کارشناسان بهداشت، پرستاری و مامایی نباید تنها رشته تخصصی خود را انجام دهند چرا که می‌توانیم از تعداد بالای فارغ‌التحصیلان علاقه مند به این رشته‌ها  به عنوان مراقبان سلامت فعال استفاده کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: بین اعضای خانواده‌ بهداشت اختلاف نظرهایی وجود دارد که در این  میان وظیفه ما سلامت مردم و اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار رشته مامایی است.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه امروز در دومین سال اجرای طرح تحول سلامت قرار داریم، تصریح کرد: مردم بهتر از همه می‌توانند درباره این طرح قضاوت کنند و در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و دارو  به دنبال تکمیل حلقه های مفقوده این طرح هستیم تا رضایت مردم را بیش از پیش جلب کنیم و امیدواریم با حمایت مسئولان در دولت و مجلس این طرح ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید اگه این طرح تحول سلامت به بیکاری ماها کمک میکنه چه بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید اگه این طرح تحول سلامت به بیکاری ماها کمک میکنه چه بهتر
آخرین اخبار