سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره انتخابات

نصیرزاده: اطلاعی از وصول نامه هیأت دولت ندارم/ رفع ابهام در حدود اختیارات هیأت رئیسه است

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ایران، رفع ابهام انتخابات این فدراسیون را در حدود اختیارات هیأت رئیسه می‌داند.

هوشنگ نصیرزاده درباره برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که شنبه برگزار می‌شود به خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مطابق ماده 26 اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس این فدراسیون با رأی مثبت دو سوم اعضای حاضر در مجمع انتخابات می‌شود. اگر هیچکدام از نامزدها موفق به کسب این درصد از آرا نشدند، کار به مرحله دوم کشیده خواهد شد. 

نصیرزاده ادامه داد: در این حالت و مطابق ماده 83 اساسنامه فدراسیون فوتبال، چنانچه ابهامی در طول برگزاری انتخابات به وجود بیاید، هیأت رئیس می‌تواند از اختیارات خود استفاده و رفع ابهام کند. این در حدود اختیارات هیأت رئیسه است. اینجا هم تصمیم گرفته شده در مرحله دوم شخصی که نصف به علاوه یک رای از کل آرای حاضران را به خود اختصاص دهد، به ریاست فدراسیون انتخاب شود. به این ترتیب شنبه به یقین رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی می‌شود. 

نصیرزاده در پاسخ به این پرسش که چطور در صورتیکه فدراسیون فوتبال برای تایید این انتخابات نیاز به نامه هیأت دولت دارد اما تا کنون این نامه به فدراسیون نرسیده، انتخابات شنبه وجهه قانونی پیدا می‌کند؟ توضیح داد: این توافقی بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی کشور بود و من اطلاعی از وصول نامه هیأت دولت ندارم. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.