سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

عسل بی رقیب خوزستان

عسل بهاره خوزستان در سطح بین المللی بی رقیب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت: عسل بهاره خوزستان در سطح بین المللی بی رقیب است و کیفیت و طعم آن منحصر به فرد بوده و قابلیت صادرات را دارد.

 امین کریمی افزود: برداشت عسل بهاره از 20 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، پیش بینی می‌کنیم تولید این نوع عسل نسبت به سال 93 افزایش یابد و از هر کندوی عسل حدود 4 تا 5 کیلوگرم عسل خالص و بدون تغذیه، تولید شود.

کریمی اظهار داشت: صادرات عسل استان به کشورها بسیار ناچیز و از طریق مجاری غیر رسمی صورت می‌گیرد و سالانه یک تن عسل به کشورهای عراق، کویت، امارات، قطر و بحرین صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره محیط زیست شرکت نفت موظف است در مناطق استقرار چاه نفت، پس از اتمام کار این چاه‌ها اقدام به کاشت درخت کند و این اداره می‌تواند درختان بومی کنار و اکالیپتوس را کشت و آن‌ها را در اختیار زنبورداران قرار بدهد.

رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان بیان داشت: مناطق بکری در اختیار سازمان آب و برق و مدیریت سدهای استان قرار دارد، می‌توان این مناطق را با هماهنگی اتحادیه و همکاری سازمان آب و برق و مدیریت سدها در اختیار زنبورداران قرار داد تا خالص ترین و بهترین عسل تولید شود.

امین کریمی گفت: تمام این اقدامات بدون صرف هیچ هزینه‌ و ارزی از سوی دولت، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال قابل انجام است و ما حاضر به انعقاد تفاهم نامه در این زمینه‌ها با اداره محیط زیست شرکت نفت و سازمان آب و برق هستیم که در این صورت اشتغالزایی عظیمی در صنعت زنبورداری ایجاد خواهد شد.

کریمی  بیان کرد: برنامه ریزی ویژه برای صادرات عسل در قدم اول، فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌ها با سازمان آب و برق و مدیریت سدها و اداره محیط زیست شرکت نفت در جهت افزایش تولید را می‌طلبد.

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان عنوان کرد: با اقدامات و تمهیدات مذکور می‌توان کار را به سرعت پیش برد و در یک بازه زمانی یکساله با انعقاد و اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها تولید عسل را افزایش داد.

انتهاي پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.