سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرررساندن حدود37 میلیارد ریالی متخلفان زیست محیطی به طبیعت خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی میزان ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان زیست محیطی را حدود 36 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حمید صالحی از دستگیری بیش از 1200 متخلف شکار و صید و کشف 253 قبضه اسلحه شکاری در سال گذشته خبرداد و افزود: پارسال به همت و تلاش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مشهد وشهرستانهای استان ، هزار و 220 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با هزار و 19 مورد شکار غیر مجاز پرنده و 166 مورد شکار غیر مجاز پستانداران و 21 مورد صید غیر مجاز آبزیان گفت: دراین میان 28 بهله پرنده ارزشمند شکاری همچون بالابان، دلیجه، عقاب، لیل و پیغو و 104 رأس قوچ و میش و آهو نیز بواسطه شکار غیر مجاز از چرخه طبیعت استان حذف شده اند.

صالحی ادامه داد: علاوه بر آن یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف 1220پرنده زنده از متخلفان شدند که دربین آنها 120 بهله پرنده شکاری به چشم میخورداز دیگر سو 28 رأس پستاندار وحشی نیز از متخلفان کشف و به آغوش طبیعت بازگشته اند .

وی ضمن اعلام ارزیابی مطلوب عملکرد های ضربتی مأموران یگان حفاظت درسال گذشته افزود: در 151 مورد نیز اقدام به موقع یگان حفاظت موجب شده پیش از شروع به شکار متخلفان دستگیر و راهی قانون شوند.

صالحی با اشاره به کشف 253 قبضه اسلحه شکاری و قریب 85 مورد ادوات شکار و صید درسال گذشته از متخلفان شکار و صید گفت: 40 قبضه از اسلحه های مکشوفه فاقد مجوز قانونی و یک قبضه نیز اسلحه جنگی بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درادامه به موضوع مقابله با نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده از سوی یگان حفاظت اشاره کردوگفت: با پلمب کارگاه های تاکسیدرمی غیر مجاز و خانگی،بیش از 3 هزار عدد از انواع گونه های تاکسیدرمی حیات وحش بومی و غیر بومی از سطح شهر جمع آوری و متخلفان به قانون سپرده شده اند .

وی همچنین به مقابله با 646 تخلف در موضوع آلودگی محیط زیست ،66 مورد تخریب زیستگاه و 9 مورد برخورد با زمین خواری اشاره کرد وتصریح کرد: بیش از 3هکتار رفع تصرف از اراضی پارک پردیس طرقبه شاندیز،5 هکتار از حاشیه منطقه شکار ممنوع کلیلاق و صدها متر از مناطق آزاد طی طرح مقابله با زمین خواری در سال گذشته به انجام رسیده است.

صالحی در ادامه به مراکز فعال تیمار پرندگان اشاره کرد و گفت :پارسال،180 پرنده شکاری از مراکز تیمار پرندگان در سراسر استان ،مداوا و به دامن طبیعت بازگشته اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی میزان ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان زیست محیطی را حدود 36 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کردو گفت :هرچند آسیب های وارده به محیط زیست غیر قابل جبران است و لیکن حسب قانون ، متخلفان مکلف به پرداخت جرایم زیست محیطی به حساب خزانه هستند.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.