معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: منابع آلاینده و آلودگی محیط زیستی شناسایی شده و حوزه آب با 61 درصد بیشترین آلایندگی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی محمد عرفانی افزود: پارسال چهار هزار و 600 نوبت پایش واحد های صنعتی، خدماتی و مراکز تولیدی در خراسان رضوی انجام شد.

وی گفت: در این پایش ها هزار و 138 واحد آلاینده شناسایی و به منظور رفع و توقف آلایندگی برای آنان اخطاریه صادر شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: بر این اساس 61 درصد منابع آلاینده شناسایی شده دارای موضوعیت آلایندگی آب، 25 درصد آلایندگی هوا و 14 درصد با موضوعیت آلایندگی خاک و پسماند بوده است.

عرفانی گفت: در چارچوب پیگیری های انجام شده در سال گذشته 13 هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه های صنعتی خراسان رضوی افزوده شد که در مقایسه با سال قبل از آن 62 درصد افزایش دارد.

وی با بیان این که رقم مشخصی از کل ظرفیت تصفیه خانه های صنعتی خراسان رضوی وجود ندارد، گفت: در سال 93 حدود هشت هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه های صنعتی استان افزوده شده بود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: در زمینه مقابله با آلایندگی های خاک و مدیریت پسماند نیز پارسال 15 هزار و 716 تن پسماند در بخش های مختلف تحویل واحد های پذیرنده و سایت های مدیریت پسماند استان شد.خراسان رضوی بیش از شش هزار واحد فعال صنعتی دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.