سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

کاهش استفاده از سموم در کشت

مصرف سموم کشاورزی در باغ ها و مزارع مازندران پارسال 12 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مصرف 3 هزار و 500 تن انواع سموم در سال گذشته در بخش کشاورزی این استان گفت : مصرف این میزان سم در مقایسه با سال 93 به 12درصد کاهش یافت .

حیدرپور با بیان اینکه مصرف بهینه سموم علاوه بر تولید محصولات مرغوب تر موجب سلامت محیط زیست ، مصرف کنندگان و حتی خود کشاورز می شود افزود: از سال 68 تاکنون مصرف سم در استان مازندران حدود 4 برابر کاهش یافته است.

او شرایط جوی مناسب را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش یا افزایش سطوح مبارزه با آفات ، بیماری ها و علف های هرز دانست و گفت : مبارزه بیولوژیک رهاسازی زنبور تریکو گراما در مزارع برنج ، ذرت ، پنبه ، سویا و کفشدوزک کریپتالموس در باغهای مرکبات و چای استفاده از روش‌های غیر شیمیایی همچون مواد جلب کننده برای شکار انبوه آفات ، توسعه و تجهیز شبکه های مراقبت و پیش آگاهی زارعان و باغداران برای استفاده از روشهای مبارزه غیر شیمیایی و تاکید بر مبارزه زراعی یا مکانیکی با از بین بردن پناهگاه زمستان گذرانی آفات و کاهش جمعیت آنها از جمله تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای کاهش مصرف سموم در این سال هاست.

مازندران یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه برنج و مرکبات است و سالانه 40 درصد برنج و 38 درصد مرکبات کشور در این استان تولید می شود.

مصرف سم در مازندران از 12 هزار تن سال 68 به 3500 تن در سال 94 رسیده است. انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، کاهش ، استفاده ، سموم ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.