كشاورزان مازندرانی برای مبارزه با بيماری های گندم و جو آماده باشند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرايط آب و هوايی و بارندگی ‌های مناسب و بالا بودن درجه حرارت محيط زمينه برای توسعه و گسترش بيماری ‌های گندم و جو مانند زنگ زرد، زنگ قهوه‌ ای، فوزاريوم خوشه و سبتوريوز را فراهم كرده است.

عبدالرحمن زاغی افزود: با توجه به مرحله خوشه‌ دهی و حساس بودن آن، ضروری است كشاورزان هماهنگی لازم را با كارشناسان حفظ نباتات و كلينيک ‌های گياه ‌پزشكی برای دریافت راهنمايی ‌های لازم برای مبارزه به‌ موقع و اصولی با اين بيماری ‌ها انجام دهند.

وی گفت: برای مبارزه با بيماری ‌های گندم و جو در مزارع، برگزاری كلاس‌های آموزشی از سوی كارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراكز جهاد كشاورزی برای مبارزه و كنترل بيماری موثر است.

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی مازندران افزود: كشاورزان پس از دریافت نسخه گياه ‌پزشكی از كارشناسان حفظ نباتات و كلينيک ‌های گياه‌ پزشكی سموم مورد نياز خود را در قبال دریافت فاكتور از فروشگاه‌های مجاز معتبر خريداری كنند.

زاغی افزود: كشاورزان برای مبارزه به‌موقع با استفاده از سم‌ پاش‌های مناسب نسبت به رعايت دز مصرفی سموم و ميزان محلول سمی مورد نياز در هر هكتار توجه كنند.

به گفته وی؛ با توجه به خوشه‌ دهی اين دو محصول، بيماری گندم و جو از اكنون تا يک ماه آينده در مزارع مشاهده می ‌شود و لازم است كشاورزان با هماهنگی كارشناسان حفظ نباتات و كلينيک های گياه پزشكی اقدام به كنترل و مبارزه با اين بيماری ‌ها كنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، مبارزه ، گندم ، جو ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.