سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت است/آغاز ثبت نام هنرستان های نمونه دولتی تهران از 4 اردیبهشت

2 برابر شدن ساعت درس تربیت بدنی، اجرای طرح سفیران سلامت ، افزایس سرانه فضاهای آموزشی از مهم ترین اخبار آموزش و پرورش در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از مهم ترین رویدادهای وزارت آموزش و پرورش در هفته ی گذشته، طرح سفیران سلامت بود که با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت رونمایی شد.

 هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت است
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، فت: سفیران سلامت استفاده از توان دانش آموزان درخصوص ترویج سلامت برای همسالانشان است.

 وی با بیان اینکه سفیران سلامت رابط  بین خانه و مدرسه نیز هستند،ادامه داد:  علاوه بر این طرح،مفاهیمی هم در برنامه درسی متوسطه دوم وارد شده است و در این میان درس های انسان سالم و محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ساعت درس تربیت بدنی مدارس 2 برابر شد
مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییرات دربرنامه درس تربیت بدنی و با اشاره به اجرا شدن ‌طرح 3-3-6  و اینکه ‌دانش آموزان وارد متوسطه دوم و پایه دهم می شوند، گفت: با توجه  تغییرات موجود،‌ بنابر تصویب شورای عالی آموزش و پرورش ساعت درس تربیت بدنی دو برابر می شود.

آغاز ثبت نام هنرستان های نمونه دولتی تهران از 4 اردیبهشت
مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ملاك ثبت نام دانش آموزان پايه نهم در آزمون ورودی دبيرستان هاي دوره دوم متوسطه نظری  و هنرستانهای فنی و حرفه اي نمونه دولتي كسب حداقل معدل 17 در نوبت اول در سال تحصيلي 95-94 است.

وی افزود: دانش آموزان مي توانند جهت ثبت نام از تاريخ  95/2/4 لغايت 95/2/29 اقدام کنند؛ همچنين مي توانند اطلاعات خود را از تاريخ 95/3/1 لغايت 95/3/5  در سامانه مذكور ويرايش كنند و جهت دريافت كارت از تاريخ 95/3/25 لغايت 95/3/27 اقدام کنند.

افزایش 40 درصدی سرانه فضاهای آموزشی
داریوش ورناصری، رئیس سازمان نوسازی تهران درخصوص تغییر سرانه مکان های آموزشی در سال 95 گفت: در آیین نامه ضوابط  طراحی و اجرایی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مانند بسیاری از قوانین نیاز به تغییرات دارد که این اصلاحات، انجام شده و به تایید شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

وی ادامه داد: براساس این اصلاحات در سال 95، سرانه فضاها اعم از آموزشی،پرورشی و ورزشی حدود 40 درصد افزایش می یابد.

امکان تغییر شیوه اداره مدارس نمونه دولتی به هیات امنایی
عظیم محبی مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه مبتنی بر سند تحول به سمت هیات امنایی شدن مدارس حرکت می کنیم،‌بیان کرد:‌ به تازگی این بخشنامه ابلاغ شده است و چنانچه مدارس نمونه دولتی تمایل داشته باشند بعد از کسب مجوز، می توانند از سال تحصیلی آینده (96-95) تغییرات را اعمال کنند.

مشارکت 35 درصدی دانش آموزان ابتدایی در جشنواره جابربن‌حیان
مرتضی شکوهی مسئول جشنواره جابربن‌‌حیان شکوهی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد مشارکت دانش‌آموزان افزایش یافته است، تصریح کرد: انتظار داریم در سال تحصیلی جاری نزدیک به 2.5 میلیون دانش‌آموز در جشنواره حضور داشته باشند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.