رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در حال پیگیری طرح محدودیت بی‌سوادان از طریق مجلس هستیم و اکنون این طرح نه لغو شده و نه قابلیت اجرایی دارد.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص برنامه‌های نهضت سوادآموزی در سال 95 گفت: از جمله سیاست‌هایی که مانند سال قبل مورد توجه ما قرار دارد، بحث تکمیل پایگاه اطلاعات و مشارکت‌جویی سازمان‌های مختلف است.

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل اینکه بی‌‌سوادی دلایل متعددی دارد، باید سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای بهبود وضعیت همکاری داشته باشند، از این رو در سال گذشته چندین تفاهم‌نامه داشته‌ایم و امسال هم 27 تفاهم نامه فعال وجود دارد.

باقرزاده با بیان اینکه تقویت همکاری نهادهای محلی و شورای پشتیبانی استان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است،اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها کار را دنبال می کنیم و نگاه ویژه‌ای به سوادآموزی افراد زیر 20 سال والدین بی سواد و کودکان آسیب‌پذیر داریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اشاره به اینکه در سال 95 افزایش 10 درصدی اعتبار در سازمان داشتیم، گفت: به تبع این افزایش،تمامی فعالیت‌های سازمان با کیفیت بالاتری انجام می شود.

قانون محدودیت بی‌سوادی در انتظار پاسخ
باقرزاده با بیان اینکه برنامه محدودیت بی‌سوادی مصوبه‌ای است که از اسفند 93 ایجاد شده،اظهار کرد: به موجب این مصوبه محدودیت‌هایی برای بی‌سوادان در حد حقوق اجتماعی، عدم امکان تمدید گواهینامه‌ رانندگی، عدم مجوز کسب اعمال می‌شود.

وی در ادامه گفت: بعد از طرح این مصوبه اشکالاتی به آن وارد شد و به همین دلیل مناقشه‌ای برای اجرای آن به وجود آمد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در حال پیگیری طرح محدودیت بی‌سوادان از طریق مجلس هستیم و اکنون این طرح نه لغو شده و نه قابلیت اجرایی دارد اما در آینده‌ای نزدیک وضعیت آن روشن می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار