سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما در لندن/ واکنش های تند به مداخله آمریکا در مسائل انگلیس

رییس جمهور آمریكا با هدف متقاعد كردن رای دهندگان انگلیسی به باقی ماندن در اتحادیه اروپا، وارد لندن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوباما پس از سفری دو روزه به عربستان سعودی و دیدار با ملك سلمان شاه سعودی و شركت در نشست رهبران شورای همكاری خلیج‌فارس در ریاض، به لندن رفت.

باراك اوباما رئیس‌جمهور آمریكا در شرایطی سفر سه روزه اش را به انگلیس و درست دو ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی برگزیت، كلید زد كه ظاهراً یكی از مهم‌ترین اهداف وی در این سفر متقاعد كردن رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد بود.

دیوید كامرون نخست‌وزیر انگلیس تاكنون تلاش زیای به عمل‌آورده است تا رأی‌دهندگان انگلیسی را برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا قانع سازد و سفر اوباما در این لحظه حساس یك امتیاز برای وی شمرده می‌شود.

به گفته منابع انگلیسی، اوباما احتمالا در جریان سفرش به لندن از رأی‌دهندگان انگلیسی خواهد خواست تا در همه‌پرسی 23 ژوئن به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رأی دهند تا به رابطه ویژه لندن و واشنگتن و همبستگی و اتحاد كشورهای غربی، ضربه‌ای وارد نشود.

براساس گزارش های منتشر شده، از جمله برنامه باراك اوباما رییس‌جمهور آمریكا، شركت در ضیافت نهار ملكه انگلیس در قلعه وینزور در روز جمعه است.

باراك اوباما قرار است كه بعد از شركت در ضیافت نهار ملكه الیزابت، در یك نشست خبری با حضور دیوید كامرون نخست‌وزیر انگلیس شركت كند.

انتظار می‌رود كه در این نشست خبری اوباما نقطه نظراتش را در مورد مناسبات نزدیك واشنگتن با لندن و نیز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیان كند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.