شهردار لندن در مخالفت با دخالت اوباما در همه پرسی آینده انگلیس گفت: به حرف های اوباما عمل نکنید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز (جمعه) درحالی از تمایل خود به ماندن انگلیس در عضویت اتحادیه اروپا خبر داد که سخنان وی باعث نارضایتی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد.

دیلی تلگراف به نقل از اوباما که به لندن پایتخت انگلیس سفرکرده است، گزارش داد: اتحادیه اروپا قدرت و نفوذ انگلیس را کم ارزش نمی داند بلکه ارزش زیادی برای این کشور قائل است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: آمریکا و جهان به تداوم قدرت و نفوذ فراوان انگلیس خصوصاً در داخل اروپا نیازدارند. 

همه پرسی ماندن یا نماندن انگلیس درعضویت اتحادیه اروپا حدود 2 ماه دیگر برگزار خواهد شد.

حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بلافاصله پس ازسخنان باراک اوباما به انتقاد از وی پرداختند و او را به مداخله در امور کشورشان متهم کردند.

"بوریس جانسن" شهردار لندن گفت : "به حرفهایش (اوباما) گوش کنید ولی کارهایش را انجام ندهید."

جانسن در مصاحبه با روزنامه سان گفت: اوباما بد طینت است و تعادل رفتاری ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب پس از سفری دو روزه به عربستان سعودی، دیدار با ملك سلمان و شركت در نشست رهبران شورای همكاری خلیج‌ فارس در ریاض، وارد لندن شد.

اوباما در شرایطی سفر سه روزه اش را به انگلیس و درست دو ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی كلید زد كه ظاهراً یكی از مهم‌ترین اهداف وی در این سفر متقاعد كردن رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا بوده است.

"دیوید كامرون" نخست‌وزیر انگلیس تاكنون تلاش زیای به عمل‌آورده است تا رأی‌دهندگان انگلیسی را برای ادامه حضور در اتحادیه اروپا قانع سازد و سفر اوباما در این لحظه حساس یك امتیاز برای وی شمرده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار