آمریکا حضور دائم نیروهایش در اروپا را خواستار شد

یک ژنرال ارشد ارتش آمریکا گفت حضور دائمی یک تیپ زرهی ارتش آمریکا در اروپا، کارایی زیادی در بازدارندگی علیه روسیه در منطقه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال «کورتیس اسکاپاروتی» فرد مورد نظر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای به عهده گرفتن مسئولیت فرماندهی نیروهای این کشور در اروپا  گفت کارایی حضور دائمی یک تیپ زرهی ارتش آمریکا در اروپا، بیشتر از الگوی کنونی حضور دوره ای ارتش خواهد بود.

وی افزود با دیگر مقامات ارشد نظامی آمریکا در این باره توافق دارد که روسیه، بزرگترین تهدید علیه آمریکا شمرده می شود و اینکه واشنگتن در احقاق حقوق خود در این خصوص باید قاطعانه عمل کند.

اسکاپاروتی همچنین درباره حادثه نزدیک شدن جنگنده های روسیه به یک کشتی جنگی آمریکایی که اخیرا رخ داد، گفت: «از دیدگاه نظامی، ما در هر کجا که اجازه داریم یا بر اساس حقوق بین المللی مجاز هستیم، باید اقدام به کشتیرانی یا پرواز هواپیما کنیم. ما باید در این خصوص، پیام خود را با قدرت، شفافیت و تداوم بیان کنیم.»

این ژنرال آمریکایی در سخنان خود خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا افزود به عقیده وی، واشنگتن باید تسلیحاتی را که اوکراین برای دفاع از خود علیه نیروهای مورد حمایت روسیه نیاز دارد، در اختیار این کشور قرار دهد که از جمله آنها می توان به موشک های ضد تانک مانند موشک «جاولین» اشاره کرد.

اسکاپاروتی همچنین افزود درباره تهدیدهای ناشی از زیردریایی های روسیه علیه خطوط کشتیرانی آمریکا، «نگران» است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار