سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

امام علي (ع) بر کار قضاوت نظارت داشتند

امام جمعه موقت كرمان از شخصيت امام علي (ع) به عنوان دريايي گسترده از خوبي ها ياد كرد و گفت: يك بخش از حكومت آن حضرت بخش قضايي زندگي ايشان بوده است كه هم قضاوت مي كردند و هم بر كار قضات نظارت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مهدي عرب پور روز چهارشنبه در آيين جشن ميلاد امام علي (ع) و تجليل از خدمات 34 ساله معاون دادگستري استان كرمان افزود: شخصيت امام علي، شخصيتي برجسته در دفاع از ارزش ها و دين و توام با اخلاق بوده است.

وي تصريح كرد: امام علي (ع) به بحث قضاوت به دليل حساس بودن آن، توجه ويژه اي داشتند و هم در انتخاب قضات و هم در نظارت بر كارهاي آنها با دقت نظر ويژه اي اقدام مي كرده اند.
وي به ويژگي هاي قضات از نگاه اميرالمومنين اشاره كرد و گفت: از نگاه ايشان قاضي بايد كسي باشد كه زيادي مراجعه مردم به او موجب خستگي اش نشود و همچنين برخورد متخاصمين نيز وي را خسته نكند.
امام جمعه موقت كرمان اظهار كرد: از ديدگاه امير المومنين (ع) قاضي بايد بر اشتباه خود پافشاري نكند و در شناخت و رسيدن به حق نيز به تحقيق اندك بسنده نكند.
وي گفت: براساس تاكيدات آن حضرت قاضي بايد در شبهات از همه با احتياط تر باشد و براي يافتن دليل بيش از همه اصرار كند و نيز از ستايش كردن فريب نخورد و با چرب زباني ها منحرف نشود.
حجت الاسلام عرب پور تصريح كرد: اگر حوزه قضا در حكومت اسلامي توانمند و بدون پيرايه باشد، ساير جاها نيز اصلاح مي شود.
وي گفت: حساسيت و ظرافت كار قضايي بسيار بالاست و قضات بايد ضمن قانونمداري و رعايت قانون همواره از درگاه خداوند استمداد بطلبند و كمك خواستن از خداوند مهمترين كار قاضي باشد.
وي خدمات دستگاه قضايي در استان كرمان را شايسته تقدير دانست و افزود: قضات و دست اندركاران حوزه قضايي استان كرمان افرادي خدوم، شريف و زحمتكش هستند.
رئيس كل دادگستري استان كرمان نيز در اين آيين از خدمات محمدصادق شجاعي معاون دادگستري كل استان تقدير كرد و گفت: وي از سال 61 و همزمان با سالروز ولادت امام حسين (ع) كارش را در دستگاه قضايي آغاز كرد و اكنون پس از 34 سال همزمان با ولادت امام علي (ع) كار خود را پايان مي دهد.
يدالله موحد افزود: خدمات آقاي شجاعي در حوزه هاي عمراني و توسعه فضاي فيزيكي دستگاه قضايي، برنامه ريزي و بودجه اي، فناوري اطلاعات، توسعه زيرساخت ها و نرم افزارها و ايجاد آرشيو الكترونيكي بر كسي پوشيده نيست.
وي تاكيد كرد: تلاشگران در عرصه قضايي و اداري دستگاه قضايي اندوخته هاي ارزشمندي دارند كه بعد از طي دوران خدمتي خود بايد اين اندوخته ها را به اشكال مختلف در خدمت مردم قرار دهند.
وي گفت: اگر ار تجربه هاي نيروهاي مجرب و توانمند استفاده نكنيم، جامعه ضرر خواهد كرد

انتهای پیام/ی

برچسب ها: امام علی ، قضاوت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.