سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آسیب بیش از 5 ميليارد ريالی سیلاب به كشاورزي شادگان

مدير جهاد كشاورزي شادگان بیان داشت: بارش باران و تگرگ، 5 ميليارد و 595 ميليون ريال به محصولات كشاورزي این شهرستان آسيب جدي رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حميد مطرودي گفت: بارندگي هاي اخير، سيل، طوفان و تگرگ موجب خوابيدگي محصولات كشاورزي گندم، جو و كلزا و ريزش و شكستگي دانه و نابودي كشت هاي سبزيجات و صيفي جات، خسارت به دام و طيور و خسارت به نخيلات بارور شهرستان شادگان شد.

وي تصریح کرد: به دليل طغيان رودخانه جراحي و شكستگي سيل بندها به كشت هاي حاشيه رودخانه كارون، خسارت وارد شد و بيش تر مزارع و باغات زير آب رفت كه اين موضوعات به صندوق بيمه محصولات كشاورزي اطلاع رساني شده است.

مطرودی افزود: از صندوق بيمه كشاورزي براي بازديد و تعيين ميزان خسارت كشاورزي خواسته شده تا اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهد.

این مقام مسئول اظهار كرد: از سطح زير كشت 22 هزار گندم حدود 50 درصد، از 4 هزار و 500 هكتار جو حدود 60 درصد و از 350 هكتار كلزا حدود 60 درصد مورد خسارت قرار گرفته و پيش بيني خسارت اوليه نزديك به 5 هزار و 595 ميليون ريال مي باشد.

سالانه حدود 50 هزار تن خرما از نخيلات شهرستان شادگان برداشت مي‌شود كه بيش از 35هزار تن آن به خارج كشور صادر مي‌شود، ضمن اينكه سالانه 28هزار تن گندم توليد مي‌شود.

در پي بارندگي شديد در مناطق بالادست سدهاي كرخه و دز در شمال خوزستان ستادهاي بحران در شهرهاي دزفول، انديمشك، شوشتر و شوش و شهرستان هاي آبادان و خرمشهر به حالت آماده باش در آمد.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.