سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهروان:انتخابات فدراسیون فوتبال پیش از تائید اساسنامه برگزار می شود

عضو هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت : انتخابات آتی این فدراسیون پیش از تائید اساسنامه از سوی هیئت دولت و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی برگزار می شود.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره این که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال براساس کدام اساسنامه برگزار می شود، اظهار کرد: همان گونه که کفاشیان در جلسه اخیر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت انتخابات آتی این فدراسیون طبق اساسنامه مصوب سال 1390 برگزار می شود.

وی افزود: هر چند در این اساسنامه نقاط ضعف و ابهام اساسنامه سال 1386، اصلاح شده و اساسنامه سال 1390 به تصویب مجمع فدراسیون فوتبال و تائید فیفا رسیده است اما اساسنامه مذکور مصوبه هیئت وزیران را ندارد. بنابراین طبق مکاتبه کفاشیان با وزارت ورزش و امور جوانان قرار است انتخابات آتی با مجوز این وزارت خانه و نهادهای نظارتی طبق اساسنامه سال 1390 برگزار شود و پس از آن تائیدیه هیئت دولت گرفته شود.

بهروان درباره تعویق احتمالی انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت : طبق قانون برای برگزاری انتخابات باید دست کم 21 روز از اعلام رسمی نام کاندیدها زمان گذشته باشد و هیچ فرد یا ارگانی نمی تواند این زمان را تغییر داده و تاریخ  انتخابات را جلو بکشد. بنابراین انتخابات آتی از 11 اردیبهشت که قبلا به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات اعلام شده بود،  به تعویق می افتد. هرچند به احتمال فراوان تا پایان اردیبهشت برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره کار دشوار رئیس بعدی این فدراسیون برای گرفتن تائیدیه اساسنامه از هیئت دولت بیان کرد: من موافق برگزاری انتخابات پیش از تائید اساسنامه نبودم اما گرفتن این تائیدیه به عهده مجمع فدراسیون فوتبال است. البته امکان دارد مجمع بعدی فدراسیون، کار تائید اساسنامه را به هیئتی 10 نفره واگذار کند.

بهروان درخصوص احراز صلاحیت نشدن شهاب الدین عزیزی خادم و منصور قنبرزاده 2 کاندید ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من احراز صلاحیت نشدن این 2 کاندید را از رسانه ها شنیدم اما تاکنون فدراسیون فوتبال درباره احراز صلاحیت هیچ یک از کاندیدها اعلام رسمی نکرده است.  هیئت سه نفره ای متشکل از فرشاد سپهر رئیس بخش حقوقی فدراسیون  فوتبال، علی رضا اسدی دبیر مجمع و غلامرضا شعبانی بهار معاونت وزارت ورزش مدارک کاندیدها را بررسی و براساس مستندات و قوانین اعلام نظر می کند.  نظر این هیئت سه نفره درباره کاندیدها به فدراسیون فوتبال ابلاغ می شود و طبق بیانیه رسمی، اسامی  کاندیدهای تائید صلاحیت شده  برای انتخابات آتی ریاست فدراسیون فوتبال تا فردا مشخص می شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره این که منصور قنبرزاده تاکنون به صورت کتبی از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انصراف نداده، اظهار کرد: استعفای کتبی قنبرزاده به اعضای هئیت رئیسه نرسیده است. البته اگر وی قصد استعفا از انتخابات فدراسیون فوتبال را داشته باشد، کافی است استعفانامه خود را به دبیر کل فدراسیون تحویل دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.