سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درصدد حمایت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی هستیم

حمایت ازتولید داخلی در عرصه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی گام مهمی در اقتصاد مقاومتی است که با حمایت از تولیدکنندگان و سیاستگذاری های متولیان می توان شاهد آن بود.

محمدعلی محسنی بندپی رییس کنگره علمی فیزیوتراپی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: با توجه به سیاستگذاری انجمن فیزیوتراپی ایران ، یکی  از محورهای مهم کنگره امسال، حمایت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی است تا با تقویت و تشویق این تولید کنندگان ، تجهیزات و وسایل فیزیوتراپی و کمک توانبخشی در داخل کشور تولید شود و تحقق این هدف ، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین سخنان مقام معظم رهبری صورت می‌پذیرد. 

به گفته رییس کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران، نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در 4 سالن این کنگره و با حضور 80 تولید کننده داخلی و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و کمک توانبخشی برگزار می‌شود. 

امسال، برای نخستین‌ بار با تلاش هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران و دعوت رسمی توسط انجمن فیزیوتراپی ایران، میزبان خانم امااستوک رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT)  در بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران خواهیم بود. 

وی افزود: از آنجا که کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT ) یکی از چهار همکار مستقیم سازمان جهانی بهداشت (WHO) است، حضور وی در ایران می‌تواند فرصتی برای معرفی توانمندی‌های ایران در بخش سلامت به جهان باشد. 

محسنی بندپی در ادامه با مهم خواندن سلامت فیزیکی شهروندان و براساس آن ، انتخاب شعار  حرکت برای زندگی جهت این کنگره علمی، گفت: برای اینکه فرد بتواند زندگی سالم، مفید و مطلوبی را در سطح فعالیت اجتماعی و خانوادگی خود تجربه کند، می‌بایست در بعد حرکتی کاملاً دارای توانمندی‌های لازم باشد و  فیزیوتراپی، درمانی است که می‌تواند این توانمندیهای حرکتی مطلوب را برای فرد حفظ و درمان کند و از بروز مشکلات حرکتی در آینده پیشگیری کند. 

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: با برنامه ریزی که برای این کنگره در نظر گرفتیم ، حداقل 15 سخنران از کشورهای مختلف دنیا در این کنگره حضور خواهند داشت و همچنین اساتید برجسته ایرانی رشته فیزیوتراپی که مقیم کشورهای مختلف ، مانند آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا هستند نیز حضور خواهند داشت. 

محسنی از برپایی حدود 25 کارگاه آموزشی که اکثریت این کارگاه‌ها توسط  متخصصان خارج از  ایران ارائه می‌شوند و همچنین پانل‌های متعدد از دیگر برنامه های این کنگره علمی خبر داد و گفت با این مهم  دانش روز دنیا از سوی شخصیت‌های برجسته علمی ، به متخصصان و دانشجویان این رشته در ایران منتقل شود .

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، از تاریخ 15 الی 17 اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران ، خبر داد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.