سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

برق جایگزین سوخت کشاورزی

13 هزار و 200 حلقه چاه کشاورزی در مازندران برق‌دار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 13 هزار و 200 حلقه چاه کشاورزی تا پایان سال 92 در استان برق‌دار شد.

ایرج صاعدی با بیان اینکه پنج هزار هکتار طرح برای آبیاری تحت فشار تاکنون آماده شد، افزود: طرح‌هایی که دو سال از اجرای آن بگذرد نیاز به بازنگری مجدد دارد به همین دلیل سالانه 40 درصد سهمیه برای اجرای طرح‌های آبیاری در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه برای تامین و انتقال آب 2.5 کیلومتر تاکنون لوله‌گذاری انجام شد، گفت: اجرای آبیاری تحت فشار از سال 71 آغاز شد و حدود 37 هزار هکتار اجرایی شد که 27 هزار و 500 هکتار آبیاری قطره‌ای و 9 هزار و 500 هکتار آبیاری بارانی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: پوشش بتنی کانال انتقال آب، حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی، بهسازی آببندان‌ها و انتقال آب با لوله از فعالیت‌هایی است که در بحث تامین و انتقال آب از سوی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد.

صاعدی گفت: به شرایط اجرای آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: متقاضیان با ثبت‌نام در سامانه novinabyari.maj.ir نسبت به ارایه سند زمین، مدارک شخصی و مجوز برداشت آب از شرکت آب منطقه‌ای در هر شهرستان می توانند اقدام ‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، برق ، جایگزین ، کشاورزی ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.