سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 20 درصدی بازدید از آثار فرهنگی تاریخی شهرستان تایباد خراسان رضوي

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد از افزایش 20 درصدی بازدید کنندگان آثار فرهنگی، تاریخی و اماکن باستانی این شهرستان مرزی در تعطيلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مجيد حسيني گفت: بر اساس آمار افزون بر 10هزار نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، آرامگاه شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه و موزه مردم شناسی این شهرستان دیدن کردند.

وی افزود: تعداد مسافران مهمانپذیرها و مراکز اسکان موقت تایباد نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: در ایام نوروز 15واحد اقامتی شامل خانه معلم، مهمانپذیر و واحدهای اسکان موقت برای مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان در نظر گرفته شد که 296 نفر در آنها اسکان یافتند.

حسینی برگزاری 18برنامه فرهنگی و مناسبتی را از مهمترین برنامه های این ایام عنوان کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی افزون بر 11هزار نسخه اقلام فرهنگی بین مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان توزیع شد.

در این شهرستان 88 اثر تاریخی شناسایی شده که 44 بنای تاریخی آن در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

انتهای پیام//

برچسب ها: بازدید ، آثار ، فرهنگی ، تاریخی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.