رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد گفت: با توجه به معرفی آثار تاریخی گناباد بویژه قنات قصبه در داخل و خارج کشور، ۱۵ توریست خارجی نیز از آثار تاریخی گناباد بازدید نمودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،امان الله نوروزی در خصوص میزان بازدیدهای انجام شده از آثار تاریخی و اماکن گردشگری گناباد گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۴ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۵، بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر از آثار تاریخی شهرستان گناباد بازدید نمودند که این میزان نسبت به سال گذشته دارای پیشرفت ۱۵ درصدی بوده است.

وی درباره علت افزایش بازدید از آثار تاریخی گناباد گفت: ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستای ریاب، افزایش بازارهای صنایع دستی و برگزاری همایش های متعدد در ایام تعطیلات نوروزی در جذب مسافر بیشتر این ایام به گناباد موثر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی در گناباد برای تعطیلات تابستان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: به دلیل جذب توریست و کمک به اشتغال و اقتصاد گناباد با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی افزایش خواهند یافت.

نوروزی درباره علت ایجاد زمان مشخص برای بازدید از قنات قصبه گفت: به علت اینکه قنات قصبه نیازمند به استحکام بخشی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی شدن می باشد، لذا ساعاتی خاص برای بازدید از قنات در ایام تعطیلات نوروز توسط ستاد خدمات سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.