سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش از آغاز فروش اینترنتی کتاب های درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی سال تحصیلی 95-96 و جزئیات آن خبر داد.

حسین طلایی زواره معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی و دانش آموزانی که برای پایه پیش دانشگاهی سال 95-96 می خواهند ثبت نام کنند باید از فردا برای ثبت نام کتاب های درسی خود به صورت اینترنتی به سامانه ثبت نام مراجعه کنند و با پرداخت وجه ثبت نام کد رهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام ثبت نام و ارسال کدرهگیری برای دانش آموزان، آنها می توانند بر مبنای آن کدرهگیری در ابتدای سال تحصیلی جدید از مدارس خود کتاب هایشان را دریافت کنند.

طلایی زواره عنوان کرد: برای مناطقی که به هر نحو امکان دسترسی به اینترنت را ندارند پیش بینی کردیم تا مدارس مربوطه به صورت انفرادی یا گروهی ثبت نام را برای دانش آموزان انجام دهند که در این صورت کدرهگیری برای دانش اموزان پیامک می شود و آنها می توانند با ارائه آن کد در ابتدای سال تحصیلی کتابهایشان را از مدرسه بگیرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان برای ثبت نام کتاب های خود در سامانه باید کدملی و کد دانش آموزی خود را که در سسیستم سناد ثبت شده، داشته باشند، گفت: درباره دانش آموزانی که در سال تحصیلی 95-96 در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند، باید گفته شود که چون کدملی آنها در سیستم سناد ثبت نشده است باید برای ثبت نام کتاب های خود بعد از اینکه در مدرسه ثبت نام کردند و اطلاعات شخصی شان را در سیستم سناد به ثبت رساندند در ابتدای تیرماه اقدام کنند. پس دانش آموزانی که سال تحصیلی 95-96 به اول ابتدایی وارد می شوند، باید در اوایل تیرماه ثبت نام کتاب های خود را انجام دهند. 

وی درخصوص نحوه پرداخت وجه ثبت نام بیان کرد: هزینه ها از طریق درگاه اینترنتی و از طریق شبکه شتاب قابل پرداخت است.

طلایی زواره با بیان اینکه سامانه ثبت نام از فردا 16 فروردین ماه 95 تا اوایل خردادماه باز است و بعد از این بازه زمانی هم چنانچه تقاضا باشد امکان تمدید وجود دارد، خاطر نشان کرد: اولیا و دانش آموزان اصلا نگرانی نداشته باشند و برای این امر هم به کافی نت ها مراجعه نکنند چون در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشند از طریق مدارس می توانند ثبت نام الکترونیکی کنند و به تمام استان ها و مدارس بخش نامه کردیم که در این خصوص با دانش آموزان همکاری کامل را داشته باشند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
دلتون خوشه بازم قدیمها