سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای تورهای هند و ارمنستان از زبان خسروآبادی/ 2 دفتر مسافرتی در نوروز پلمپ شد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از میزان شکایات و تخلفات تورهای نوروزی خبر داد.

رجبعلی خسروآبادی  مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند فعالیت دفاتر مسافرتی  به ویژه در  ایام نوروز گفت: بیشترین حجم دفاتر خدمات مسافرتی در تهران است. در واقع 50 درصد آزانس‌های مسافرتی کشور در تهران مستقر هستند و طبیعی است که با زیاد شدن حجم کار، میزان شکایات مردمی نیز افزایش یابد. اما با این اوصاف از ابتدای سال 94 نسبت به تورهای مسافرتی بررسی‌هایی کردیم و در همین سال بیش از 75 دفتر مسافرتی لغو مجوز شد.

وی ادامه داد: در پایان سال 94 هم به دلیل شروع ایام نوروز و بالا رفتن حجم سفرها چندین جلسه با نمایندگان انجمن تورهای مسافرتی برگزار کردیم تا نسبت به تورهای متخلف برخورد جدی‌تری صورت گیرد تا میزان شکایات کمتر شود و چون از اوایل سال 94 نسبت به دفاتر مسافرتی نظارت مستقیم داشتیم توانستیم در ایام نوروز راحت‌تر مشکلات را بررسی کنیم.

خسروآبادی با اشاره به افزایش کنسلی در تورهای خارجی به خصوص کشور ترکیه افزود: در طول سالهای گذشته کمتر تور خارجی کنسل می‌شد اما امسال به دلیل ناامنی در کشورهای اروپایی به ویژه ترکیه، بیشتر مردم از سفر به این مکان‌ها خوداری کردند تا جایی که پیش بینی تورها نسبت سفرهای خارجی اشتباه از آب درآمد.

وی در خصوص شکایات مردمی اظهار داشت: در مجموع 91 مورد شکایات داشتیم که از این 91 مورد 15 مورد به صورت شفاهی حل و فصل شد ولی مابقی آن منجر به تشکیل جلسه شد که مسئولان دفاتر مسافرتی همراه با شاکیان در این جلسات حضور داشتند و در این ماجراها دو تا از تورها نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند که مجوزشان لغو شد و یکی از دفاتر  هم به دلیل فعالیت بدون تایید و بدون مجوز در ایام نوروز، پلمپ شد.

خسروآبادی درباره تورهای هند و ارمنستان افزود: مشکلی که در تور هند به وجود آمد را فورا به معاونت گردشگری کشور انتقال دادم و دلیل اصلی آن هم کارگزاری بود که رزرو هتل و خدمات آنجا را به عنوان بدهی قبلی منظور کرده بود و این اتفاق همزمان با حضور در همان جا برای مسافران حل و فصل شد و نظر مسافران نیز جلب شد. اما یکی دیگر از متخلفین دفاتر مسافرتی، مربوط به تور ارمنستان بود، در این تور وجوه مردم را بدون اینکه آنها را به ارمنستان ببرند دزدیده بودند که این مورد هم موجب لغو مجوز شد.

وی گفت: در ایام نوروز بخشی از نظارت‌ها از طریق شکایات مردم و بخشی از آن هم توسط بازرسان ما انجام می‌شد اما آنچه که باعث جلوگیری از تخلفات تورها خواهد شد، تنظیم قرارداد از سوی دفاتر مسافرتی است و ما هم همه دفاتر را ملزم کردیم که حتما قراردادی با مشتریان خودشان تنظیم کنند و از آن طرف هم مردم باید نسبت یه حقوق شان واقف باشند و تحت تاثیر پیامک‌های تبلیغاتی و تورهای دقیقه 90 و ارزان قرار نگیرند.

خسرو آبادی خاطر نشان کرد: قرار است برای سال 95 دفاتر مسافرتی در تهران را به بخش‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی در تهران تقسیم‌بندی کنیم تا با کمک نمایندگان بخش خصوصی به صورت مداوم و همیشگی سرکشی و نظارت بر روی دفاتر مسافرتی داشته باشیم البته این به این معنی است که ناظران بیشتر به تورها مشاور بدهند.

وی در پایان گفت:  شاید وضعیت اقتصادی مردم باعث کاهش حجم سفرهای خارجی شده باشد اما نا امنی و مشکلات اقتصادی دست به دست هم داده تا امسال میزان شکایات مردم از تورهای مسافرتی کاهش یابد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
سلام
من و خانواده ام جزو مسافرین هند بودییم که بعلت تخلفات محرز آزانس ایرانی دچار مشکلات عدیده ای شدیم تا این لحظه هم مساله مان با آزانس حل نشده است. در ضمن مشکلات مسافرین در هند توسط سازمان گردشگری حل نشد تمامی مسافران 250 تا 300 دلار به کارگزار هندی پرداخت کردند تا ادامه سفر میسر شود