شجاعی صائین گفت: انتشار کتاب‌های بی‌مجوز در قالب سوءاستفاده از تصمیمات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری کار ممیزی به برخی از ناشران تخلف است.

علی شجاعی صائین، مدیر اداره کتاب در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سوءاستفاده برخی از ناشران از تصمیمات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرار ما با ناشران اینگونه نبوده که به راحتی بتوانند کتاب‌های خود را خارج از ضوابط قانونی اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد بازار کنند.

وی گفت: ناشران در صورت تمایل با معرفی کارشناسان به هیئت نظارت و تایید این هیئت می‌توانند کار ممیزی را انجام داده و نتیجه آن را به اداره کتاب گزارش کنند اما انتشار آثار ارائه شده به ناشران بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوعی تخلف محسوب می‌شود.

* ناشران متخلف مجازات می‌شوند

 رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: ناشران خارج شده از چهار چوب ضوابط نشر براساس موارد آمده در این ضوابط به صورت قانونی مجازات می‌شوند.

همایون امیرزاده، رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران و مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، با تایید ارائه گزارش‌هایی با مضمون انتشار برخی از کتاب‌ بدون مجوز چاپ و نشر به کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران، افزود: انتشار آثار مکتوب بدون اخذ مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد به حساب آمده و تخلف است.

وی در خصوص نحوه عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابله با ناشران متخلف از ضوابط نشر و آیین نامه رسیدگی به تخلفات ناشران گفت: براساس قوانین تعیین شده برای ناشران، هر ناشری که اقدام به چاپ و نشر کتاب‌های بدون مجوز کرده باشد به صورت قانونی تنبیه و مجازات می‌شود.


انتهای‌پیام/ اس


برچسب ها: ناشران ، انتشار ، کتاب ، ادبیات ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.