سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

موزه‌های همدان پذیرای 95 هزار گردشگر در ایام نوروز

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان از بازدید 95 هزار گردشگر از موزه‌های همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ لیلا خوشرو با اشاره به موزه‌ها و اماکن زیر پوشش میراث فرهنگی، اظهار کرد: از 27 اسفند ماه سال 94 تا 13 فروردین ماه جاری، 95 هزار بازدید از اماکن و موزه‌های همدان انجام شد.


وی تصریح کرد: 380 گردشگر خارجی در ایام تعطیلات نوروزی از موزه‌های همدان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش داشت.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با بیان اینکه 18 موزه و ابنیه فرهنگی تاریخی در سطح استان در ایام نوروز فعال بود، گفت: تمام موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی مسافران بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید در این ایام به ترتیب به آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه و ... اختصاص یافت.

خوشرو اضافه کرد: امسال با بازگشایی موزه حمام قلعه همراه شد که بسیار مورد استقبال واقع شد و گردشگران زیادی نیز از آن بازدید کردند، موزه‌های غیروابسته چون باغ‎موزه دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی نیز 12 هزار نفر بازدیدکننده داشتند.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با بیان اینکه موزه مشاهیر واقع در مجتمع عین‌القضات نیز مورد بازدید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آثار تاریخی واقع در فضای باز چون شیرسنگی و گنجنامه نیز در این مدت پربازدید بود و 70 هزار نفر از این آثار بازدید کردند.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد یک‌هزار و 271 نفر بازدیدکننده داشت، گفت: از حمام حاج آقا تراب، موزه تاریخ و فرهنگ و موزه شهدای نهاوند 2 هزار و 800 نفر بازدید صورت گرفت.

خوشرو اضافه کرد: در تویسرکان 11 هزار نفر گردشگر از آرامگاه میر رضی‌الدین آرتیمانی و موزه تاریخ و فرهنگ بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: تپه باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان در ایام نوروز 4 هزار و 100 نفر بازدید کننده داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، موزه ، ایام نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.