سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

آذربايجان غربي جزو استانهاي برتر در كاهش تلفات جاده اي

تصادفات فوتي در آذربايجان غربي نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 56 درصد كاهش يافته است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ داريوش نصر و اعضاء شوراي حمل و نقل استان در ديدار نوروزي با حجت الاسلام و المسلمين دكتر مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان غربي و امام جمعه شهر اروميه ضمن تبريك سال جديد با بيان اينكه سال نو با بارش رحمت الهي آغاز شده و از همان ساعات اوليه عوامل و تجهيزات راهداري در گردنه‌ها و نقطه‌هاي برف‌گير مشغول نمك‌پاشي و برف‌روبي شده‌اند افزود : بنا به اعلام رئيس پليس راه استان، آذربايجان غربي با كاهش 56 درصدي جزء سه استان برتر در كاهش تلفات تصادف هاي نوروزي امسال به شمار مي رود و اين اداره كل تمام عزم خود را جزم كرده است تا بيشترين كاهش تصادفات جاده اي را در كشور از آن خود كند .

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي حذف 14 نقطه حادثه خيز و خط كشي 1000 كيلومتر از راههاي مواصلاتي استان و تامين روشنايي 5/4 كيلومتر از جاده شهيد كلانتري را از ديگر اقدامات اداره كل برشمرد و افزود : 700 نفر پرسنل و 67 باب راهدارخانه ثابت و مركزي جهت اسكان ضروري و ارائه خدمات به مسافران آماده سازي شده است.

وي از ساماندهي علايم ايمني، تنظيف حريم و روردي و خروجي شهرها و شستشوي تابلو ها در جاده هاي استان خبر داد و گفت: استانداردسازي گاردريل و تجديد و احياي خط كشي در جاده هاي منتهي به مناطق گردشگري انجام شده است.

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت : در طي 4 ماهه گذشته 4 جلسه توسط اعضاي شوراي حمل و نقل برگزار شده است كه در اين جلسات دوره اي بر هماهنگي تنگاتنگ دستگاه هاي اجرايي و ارتقاي كيفيت خدمات رساني به مسافران نوروزي تاكيد و راهكارهاي مناسب ارائه شده است.

داريوش نصر همچنين از مقام عالي استان ، معاون امور عمراني استانداري آذربايجان غربي ، اعضاي شوراي حمل و نقل وديگر ارگانهاي خدمات رسان كه در اجراي موفق طرح نوروزي و كاهش تصادفات فوتي در استان نقش بسزايي داشته اند قدرداني كرد.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر مهدي قريشي از تلاشهاي مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي و مجموعه بزرگ راه و شهرسازي در رفع نقاط حادثه خيز و تامين روشنايي راههاي مواصلاتي و بازسازي ماشين آلات راهداري كه موجب به حداقل رساندن كاهش تصادفات جاده اي شده است قدرداني كرد و افزود : حساسيت موجود در طول ايام نوروز بايد به ديگر ايام سال نيز تعميم يابد تا بتوانيم سالي با كمترين تلفات را در سوانح جاده اي استان و كشور شاهد باشيم.

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان غربي با اشاره به تلاوت دعاي افتتاح در سال جديد گفت : ايجاد حال خوب در سال جديد، به اعمال خود ما برمي گردد و رعايت تقوا، انجام اعمال نيك و پرهيز از نواهي الهي از جمله كارهايي است كه بايد انجام دهيم تا خداوند متعال نيز بهترين تقدير را در سال جديد براي ما رقم بزند

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.