معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون به 46 حادثه امداد رسانی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جابر ثوابی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته و آغاز اجرای "طرح ملی امداد و نجات” تا ظهر امروز یکشنبه اول فروردین هیچ حادثه مرگ باری در جاده ها و محور های مواصلاتی استان آذربایجان غربی به وقوع نپیوسته است، افزود: کل حوادث امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر ۴۶ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در اثر وقوع این حوادث به ۴۵۰ نفر امداد رسانی شده است، اظهارداشت: از مجموعه ۶۲ نفر مصدوم این حوادث ۲۵ نفر به دلیل وخامت اوضاع عمومی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مجهز انتقال داده شدند و ۶ نفر به صورت سرپایی امداد و کمک های اولیه را دریافت کردند.

ثوابی از اسکان اضطراری ۳۴ مسافر در راه مانده و گرفتار شده در برف و کولاک خبر داد و گفت: در طول ۵ روز ابتدایی اجرای طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر ۱۰۴ خوردوی از چنگال برف و یخ رها سازی شد و ۷۰ مسافر نوروزی نیز به منظور استراحت در کمپ ها و چادر های این جمعیت اسکان یافتند.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر و با مشارکت و همکاری همه سازمان های دخیل در طرح های نوروزی و حمایت‌ رسانه ها شاهد روز هایی باشیم که هیچ فردی در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست ندهد.

ثوابی با تاکید بر اینکه در بیشتر حوادث جاده‌ای عامل انسانی دخالت دارد عنوان کرد: آموزش، تشویق و توصیه به مردم برای رعایت نکات ایمنی مخصوصا در سفرهای نوروزی می‌تواند در کاهش این وقایع بسیار موثر باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی و سرد به کشور گفت: از اواسط این هفته و با ورود این سامانه ی بارشی، برف و کولاک بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفته است و آسمان این استان همچنان در تسخیر ابر های بارشی است.

ثوابی افزود: براساس گزارش های رسیده بارش برف بیشتر شهرستان های آذربایجان غربی بخصوص مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داده است و شاهد گرفتگی معابر و جاده های بین شهری و روستایی و همچنین، تصادف، گرفتاری و در راه ماندن وسائط نقلیه و مسافران برون شهری بودیم.

وی با توصیه به رعایت اصول ایمنی در چنین مواقعی تاکید کرد: در صورت مواجهه با هر گونه حادثه یا فرد آسیب دیده ای هر چه سریعتر با "ندای امداد” یا همان شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تماس گرفته شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.