سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی مهمان مازندرانی ها

جشنواره ملی اقوام ایران‌ زمین با نمایش آداب‌ و رسوم ناب بومی و محلی در شهرهای ساری و محمود آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نخستین جشنواره ایرانی اسلامی نوروز و صلح باهمت خانه سربازان صلح ایران و با حرکت کارناوال اقوام از میدان ابن شهرآشوب با حضور هنرمندان مختلف آغاز و در سالن سید رسول حسینی شهرستان ساری در دو سانس برگزار شد.

در این جشنواره که در دو شهر ساری و محمودآباد اجرای آن پیش بینی شده است، گروه‌های هنری از استان‌های خراسان شمالی، کردستان، لرستان، آذربایجان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و مازندران به میزبانی مازندران شرکت کردند و به اجرای برنامه پرداختند.

سرپرست گروه موسیقی تبری (برادران و خواهران محمدی) گفت: جشنواره ایرانی اسلامی با پیام نوروز و صلح و باهمت خانه سربازان صلح ایران و حضور هفت گروه هنری از هفت استان کشور در ساری برگزار شد.

سید جلال محمدی افزود : موسسه پژوهش نگار الماس به‌عنوان مجری برگزاری این جشنواره و سازمان کهنه سربازان صلح ایران این جشنواره را برگزار کرد.

وی گفت: کاروان صلح در قالب جشنواره اقوام ایرانی برای نخستین بار در استان مازندران به راه افتاد که با جذابیت‌های هنری‌اش با استقبال و همراهی مردم روبه‌رو شد.

وی افزود: گروه تبری به‌تنهایی تمام تلاش خود را به کاربست تا این رخداد بزرگ فرهنگی هنری در استان برای نخستین بار روی دهد درحالی‌که آن‌چنان‌که انتظار داشتیم حمایتی از سوی مدیریت استان صورت نگرفت.

حضور گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری که هرکدام یک برند هنری به ‌شمار می‌روند فرصتی است تا با بهره‌گیری از این فرصت و با ثبت این رویداد در استان که به‌عنوان یک جشنواره ملی، همه‌ساله در ایام نوروز برگزار شود بتوان گردشگران بیشتری را به استان مازندران جذب کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، آداب ، رسوم ، اقوام ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.