برای شناساندن موسیقی مازندران با دیگر اقوام ایرانی باید ارتباط بیشتری برقرار کرد.

دوستی موسیقی با اقوام ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرپرست گروه موسیقی کایر مازندران با بیان اینکه مازندرانی ها به مهمان نوازی معروف هستند اما موسیقی مارندرانی در کشور به خوبی معرفی نشده است گفت: با همکاری اساتید موسیقی مازندران تصمیم گرفتیم میان موسیقی مازندران با موسیقی دیگر اقوام ایرانی با نام کایر دوستی برقرار کنیم.

سید جمال محمدی از برگزاری چند کنسرت در داخل استان و با حضور اساتید موسیقی اقوام ایرانی خبر داد و افزود: با این روش و همکاری با دیگر اقوام ایرانی می توانیم فرهنگ مازندران را به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی گفت: برنامه های فرهنگی هنری را باید به دست کارشناسان سپرد٬ تا شاهد اجرا و معرفی بهتر فرهنگ مازندران به کشور ودنیا باشیم.

سرپرست گروه موسیقی کایر گفت: متاسفانه سرقت هنری دغدغه هنرمندان است که هر سال بیشتر می شود و حتی برخی به دلیل شباهت چهره با هنرمند شناخته شده از هویت آنها سوء استفاده می کنند.

سید جمال محمدی که ۴۸ بهار از عمرش گذشته ٬ آهنگ ساز ٬ محقق٬ پژوهشگر درزمینه موسیقی اقوام ایرانی و نیز ترویج دهنده موسیقی ایرانی به ویژه مازندرانی است و تا کنون در بیشتر کشورهای آمریکایی٬ اروپایی٬ کانادا٬ سوئد و ترکیه اجرای موسیقی داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، دوستی ، موسیقی ، اقوام ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.