سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بازدید از جاذبه گردشگری دزفول

یکهزار جهانگرد پارسال از جاذبه های گردشگری دزفول دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: عمده گردشگران خارجی که به دزفول سفر کردند از کشورهای مختلف اروپایی هستند.

یعقوب زلقی افزود:بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ،کانادا ، آفریقا ، روسیه ، اکراین ، گرجستان ، هندوستان ، افغانستان ، نیجریه و برخی کشورهای آسیایی بودند که در سفر به دزفول از آثار باستانی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

وی گفت:جهانگردان فرانسوی و آلمانی بیشترین گردشگران خارجی هستند که در سال گذشته به دزفول سفر کردند و پل ساسانی ، محوطه جندی شاپور ، موزه مردئم شناسی دزفول ، کهنه بازار ، آسیابهای آبی و بافت قدیم دزفول مورد توجه آنان قرار گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:برخی از این گردشگران به ددلیل بی اطلاعی قصد سفر به دزفول نداشتند که با پیشنهاد سفر به دزفول از وجود چنین آثاری آگاه و از سفر به این شهرستان اعلام رضایت کردند .

زلقی گفت:گردشگران خارجی که از کهنه بازار دزفول دیدن کردند نیز از مشاهده استاد کاران صنایع دستی از جمله آهنگری و سایر صنایع دستی شگفت زده شدند به طوریکه برای سفر مجدد به دزفول اعلام آمادگی کردند.

دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.

شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.

در محوطه های باستانی دزفول آثاری از دوره های مختلف تاریخ مشاهده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.