سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تحصیلات عالی:

شفافیت در برگزاری کنکور 94 بی‌سابقه بود

مقامات در وزارت تحصیلات عالی از پایان آزمون کنکور سال ۱۳۹۴ (ورودی دانشگاهها در ۱۳۹۵) در سراسر کشور به صورت شفاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پوهنوال دکتور فریده مومند»، وزیر تحصیلات عالی در پنجمین و آخرین دور امتحان کنکور متفرقه در دانشگاه کابل گفت: امتحان سال ۱۳۹۴ در تمام ولایات کشور با شفافیت، نظارت و مراقبت یکسان برگزارشد.

به گفته وی، در هیچ ولایت و یا حوزه امتحانات به کسی اجازه اعمال نفوذ و مداخله در پروسه ملی کانکور، داده نشده است.

او افزود: شفافیت در فرایند کنکور بی پیشینه بوده و این شفافیت محصول همکاری های بی دریغ هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی، اعضای کمیته امتحانات کانکور، استادان دانشگاه ها و حتی داوطلبان امتحان کانکور می باشد.

وزیر تحصیلات عالی افزود که با پشت کار، نظارت و مراقبت از جریان امتحان کنکور ۱۳۹۴ شفافیت را تامین و اعتماد داوطلبان امتحان کانکور را جلب نمودیم.

وی دلیل بی سرو صدا برگزار شدن کنکور سال ۱۳۹۴ و شفافیت در این روند را افزایش حوزه ها و روزهای امتحان، جلوگیری از نفوذ افراد غیر مرتبط به نهادهای علمی و اکادمیک تدوین و تألیف سوال های کنکور به صورت واضح، روشن و مطابق با نصاب ملی معارف کشور و همچنان همکاری خود داوطلبان کنکور در تامین نظم و نسق امتحان عنوان نمود.

گفتنی است که با اخذ پنجمین دور امتحان کنکور متفرقه، با اشتراک پنج هزار و صد تن داوطلب از مرکز و ولایات، آزمون کانکور سال ۱۳۹۴ پایان یافت و به زود ترین فرصت ممکن، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، وزیر ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.