نورستانی رفت راه برای اصلاحات هموار خواهد شد؟

محمد یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات از سمت خود استعفا داد. صفحه فیسبوک با نشر این خبر نوشته است که محمد یوسف نورستانی درک از وضعیت سیاسی و اجتماعی افغانستان، منافع ملی و اعاده ثبات و رفاه اجتماعی مردم افغانستان را دلایل استعفای خود عنوان کرده است.

هم‌چنان صفحه فیسبوک ارگ نوشته است که رییس‌جمهور با سپاسگزاری از استعفای آقای نورستانی، استعفایش را پذیرفته است.

سال ۱۳۹۳ پرچالش‌ترین دوره برای کمیسیون مستقل انتخابات بود. مدیریت ضعیف انتخابات، تقلب‌های گسترده صورت گرفته و بحرانی‌شدن انتخابات، سوال‌هایی است که هیچ گاهی کمیسیون انتخابات و یوسف نورستانی برای آن جوابی قانع کننده داده نتوانست.

بحران انتخابات که ناشی از مدیریت نادرست کمیسیون مستقل انتخابات بود، باعث رفتن دولت به سوی بحران شد.

 این بحران به شکل شکننده‌ای توسط امریکا مهار شد و حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق سیاسی شکل گرفت. یکی از ماده‌های اصلی توافق سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی، آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی بود.

اما کمیسیون انتخابات، یوسف نورستانی و کمیشنر‌های همراهش هیچ گاهی این بحران را قابل قبول ندانسته و بر شفاف بودن انتخابات تاکید داشتند.

کمیسیون انتخابات همیشه ادعا داشت که هیچ کسی نمی‌تواند اعضای این کمیسیون را الی زمان تمام شدن دوره کاری آنان برکنار کند. با این حال مشخص نیست پس از کنار رفتن یوسف نورستانی راه برای تطبیق اصلاحات انتخاباتی هموار شده است یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار