سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با تیم های حاضر در یورو 2016؛

عقاب ها به دنبال اولین پیروزی در یورو

تیم ملی لهستان در صدد آن است تا نخستین پیروزی تاریخ خود در مرحله نهایی جام ملتهای اروپا را کسب کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم ملی فوتبال لهستان با کسب 21 امتیاز در گروه D رقابت های مقدماتی یورو 2016 در رده دوم قرار گرفت و جواز حضور به فرانسه را پیدا کرد.

فدراسیون فوتبال این کشور در سال 1919 تاسیس شد و چهار سال بعد به عضویت رسمی فدراسیون جهانی فیفا در آمد.

نخستین مسابقه رسمی این کشور در 18 اکتبر 1921 برگزار شد و در پایان مجاری ها موفق شدند با یک گل از سد عقاب ها بگذرند.

تیم ملی فوتبال لهستان سابقه زیادی در مرحله نهایی جام ملتهای اروپا ندارد و در سال 2008 برای نخستین بار موفق شدند به مرحله پایانی یورو راه پیدا کنند و با کسب تنها یک امتیاز قعرنشین گروه A آن مسابقات شدند.

اما چهار سال بعد، عقاب ها با میزبانی مشترکشان با اوکراین موفق شدند حضور دوباره ای در یورو داشته باشند اما باز هم توفیق چندانی نداشتند و با کسب 2 امتیاز قعرنشین گروه A آن مسابقات شدند.

شاگردان آدام ناوالکا در مقدماتی یورو 2016 و کسب 21 امتیاز در جایگاه دوم گروه D قرار گرفتند و راهی فرانسه شدند.

لهستانی ها پیش از حضور در یورو 2008، هیچ وقت به مرحله نهایی نرسیده بودند و همان ابتدا از گردونه مسابقات حذف شدند اما در جام ملتهای اروپا در کشور فرانسه، عقاب ها دیگر دست و پا بسته نیستند و با داشتن بازیکنانی همچون شسنی، پیژک، روبرت لواندوفسکی، بلاژ،یکوفسکی، کرجوویاک، در صدد هستند تا بتوانند برای اولین بار به دور نهایی یورو صعود کنند، این تیم تا پیش از جام ملتهای اروپا 2016 فرانسه در 106 مسابقه به میدان رفت و 44 پیروزی کسب کرد ودر 32 بازی نیز بازنده شد.

همچنین 30 مسابقه عقاب‌ها با حریفان به تساوی رسید حال نکته جالب درباره تیم ملی لهستان آن است که آنها در مرحله نهایی یورو تا به حال به پیروزی نرسیده‌اند و در صدد هستند تا در کشور خروس‌ها بتوانند این طلسم را قطع کنند، لهستان در گروه C رقابت های جام ملتهای اروپا با کشورهای آلمان، اوکراین،و ایرلند شمالی هم گروه است و 12 ژوئن در نخستین دیدارشان به مصاف شاگردان مایکل اونیل می‌روند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.