سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بار مالی طرح همتایاران سلامت بیش از یک میلیارد تومان است

معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: طرح همتایاران سلامت که بیش از یک میلیارد تومان بار مالی خواهد داشت، از سال ‌آینده اجرایی می‌شود.

محمد رضا فراهانی معاونت فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سلامت روان دانشجویان بیان کرد: طرح همتایاران از جمله طرح‌های مربوط به سلامت روان دانشجویان است که بیش از یک میلیارد تومان بار مالی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: طرح همتایاران سلامت یکی از ده‌ها طرح در حوزه سلامت روان دانشجویان است که از سال آینده اجرایی خواهد شد. 

فراهانی همچنین عنوان کرد: آیین‌نامه‌های این طرح تصویب و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است. طرح همتایاران سلامت در برنامه‌های عملیاتی سال آینده آورده شده است. 

وی افزود: در هر خوابگاه حدود 5 نفر به مشاورین مسئول برای اجرای این طرح کمک خواهند کرد و به طور کلی نزدیک به 3 هزار نفر درگیر خواهند شد. گفتنی است،‌ به این نیروی انسانی کمک‌هزینه‌ی کار دانشجویی تعلق خواهد گرفت.
 
معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هزینه نیروی انسانی و ادامه طرح سلامت روان از یک میلیارد تومان بیشتر خواهد شد. 

گفتنی است؛ یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت روان دانشجویان تست غربالگری جدیدی است که دقت بیشتری در شناسایی اختلالات روانی دانشجویان دارد. همچنین پرونده سلامت دانشجویان از سال آینده تشکیل خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
معادل کارانه یک ماه پزشک متخصص