سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مقبره شاه خورشید بنایی زیبا از دوران صفویه در ریگان

در ریگان آثار تاریخی زیادی وجود دارد که یکی از این آثار تاریخی مقبره شاه خورشید مربوط به دختر بهمن ابن اسفندیار است که قدمت این بنا به دوران صفویه بر می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شهرستان ریگان در شرق استان کرمان و در مسیر یکی از جاده های اصلی کشور قرار دارد. این شهرستان دارای دو نوع آب وهوای گرم و خشک ومعتدل کوهستانی است.

این شهرستان به دلیل وجود شرایط آب و هوایی متضاد مورد توجه ویژه گردشگران قرار گرفته است به طوری که در ایام تعطیلات نوروز گردشگران و مسافران نوروزی بسیاری از جاذبه های منحصر به فرد طبیعت کویری شهرستان بازدید می کنند.

. تفاوت این شهرستان با دیگر شهرستان های استان وجود دو اقلیم متفاوت است که در قسمتی از شهرستان گرما و در قسمتی دیگر از آن برف و سرماست.

در ریگان آثار تاریخی زیادی وجود دارد که یکی از این آثار تاریخی مقبره شاه خورشید مربوط به دختر بهمن ابن اسفندیار است که قدمت این بنا به دوران صفویه بر می گردد.

این بنا تنها اثر ثبتی ریگان است که در روستای «گزان خواص» مسافران زیادی را در ایام نوروز به سمت خود جذب می کند.

بلند ترین تپه های شنی دنیا در این شهرستان که همه سال بر طول و ارتفاعشان به دلیل وزش بادهای فصلی افزوده می شود از دیگر جاذبه های گردشگری به شمار می روند.

این تپه های شنی از جمله مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی شهرستان هستند که در نوع خود بی نظیر هستند.

تپه های شنی در روستای علی آباد پشت ریگ در ۱۲کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارند که دسترسی به آنها آسان و بیشتر گردشگران به دلیل خاصیت درمانی به این منطقه از استان کرمان سفر می کنند و با حفر چاله های بر روی این تپه ها برای ساعاتی تن خود را به کویر می سپارند.

از دیگر جاذبه های گردشگری که در این روزها حال وهوای وصف ناپذیری به شهرستان داده است شکوفایی درختان مرکبات است که بوی بهار نارنج طبیعت کویری ریگان را عطر آگین کرده است.

آبشارهای سرگری و ته گری ریگان چشمه سارهای جاری و شکوفایی درختان بادام کوهی و گورستانهای ۳۵۰ساله ریگان از دیگر جاذبه های شهرستان ریگان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.