فرماندار ریگان به سوغات شهرستان از جمله خرما و مرکبات اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز از مسافران این شهرستان وگردشگران با این سوغات پذیرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرماندار ریگان در خصوص آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران

نورزی گفت: ریگان مکانی با مناظر بدیع و چشم اندازهای زیبا است که در کنار نخلستان های گسترده و باغ های مرکبات زیبایی های خاص کویر و به خصوص تپه های زیبای کویری را در خود جای داده و از امنیت مثال زدنی نیز برخوردار است.

امین باقری با اشاره به فصل زود هنگام گردشگری در این شهرستان گفت: تمامی تدابیر لازم یک ماه زودتر برای مسافران نوروزی در این شهرستان تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: ریگان شهری تاریخی با بیش از ۵۰ اثر و بنا و قلعه تاریخی است که از جمله قدیمترین تمدن های بشری در استان کرمان و در نزدیکی ارگ تاریخی بم قرار دارد.

فرماندار ریگان وجود جاده ابریشم در این شهرستان را گواه این مدعا برشمرد و افزود: هنوز قسمت هایی از جاده ابریشم در مناطقی از ریگان وجود دارد.

باقری گفت: این شهرستان در گذشته بسیار سر سبز و منحصر به فرد بود به طوری که هنوز سر سبزی خود را بعد از گذشت سالها خشکسالی حفظ کرده است.

فرماندار ریگان اظهار داشت: ریگان دارای دو نوع آب وهوای گرم و خشک و معتدل کوهستانی است به طوری که رودها و چشمه سارهای جاری و آبشارهایش به انسان شور وصف ناپذیری در پهنه کویر می دهد.

باقری افزود: جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در این شهرستان مسافران خسته کویر را چند ساعتی در خنکای سایه های خود فرود می برند همچنین بلند ترین نبکاهای ایران در ریگان سر سبزی خاصی به شهرستان ریگان بخشیده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پذیرایی ، خرما ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار