سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

توصیه های غذایی در ایام نوروز

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی در خصوص تغذیه در ایام نوروز گفت : با رفتارهای تغذیه ای صحیح برای حفظ سلامتی ، می توان شادی نوروز را دوچندان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیلوفر حیدری گفت: کم خوردن انواع نان شیرینی و شکلات به علت اینکه سرشار از قند و چربی و کالری هستند نه تنها در مناسبت های خاص بلکه در سایر روز های زندگی هم باید تبدیل به یک عادت رفتاری شود تا از اضافه وزن ، چاقی و بیماریهایی مانند دیابت ، فشار خون ، پیشگیری نمود .

وی گفت: بهتر است در ایام نوروز از انواع شیرینی های ساده و کوچک و فاقد ژله ، کاکائو و یا خامه برای خود و پذیرایی از میهمانان استفاده کنید، اگر درطول یک روز به میهمانیهای متعدد می روید حساب شیرینی ها را که مصرف می کنید داشته باشید و سعی کنید انتخاب شما فقط شیرینی نباشد.

حیدری افزود: افراد بزرگسال روزانه به 3 تا 4 عدد میوه نیاز دارند بنابراین سعی کنید به جای شیرینی ،میوه مصرف کنیدودر بین میوه ها سیب و مرکبات مانند پرتغال از بهترین میوه ها هستند و خیار که معمولا در سبد میوه ها وجود دارد از گروه سبزیجات می باشد و با توجه به کالری بسیار کم آن برای همه به ویژه افراد مبتلا به دیابت مناسب است . .

وی گفت: آجیل ها از مواد غذایی با ارزش هستند و حاوی چربیهای مفید اما دارای کالری زیادی هستند به طوری که هر 100 گرم ان حاوی 500 تا 600 کالری می باشد . بنابر این در مصرف آجیل زیاده روی نکنید و از انواع آجیل بدون نمک استفاده کنید وعده های اصلی غذایی را در این ایام حذف نکنید و سعی شود غذاها به صورت آب پز و بخار پز تهیه گردد . مصرف روزانه سبزی و سالاد را فراموش نکنید . سالاد و انواع سبزیها مانند سبزیجات برگی ، کلم ، فلفل ، گوجه فرنگی ، خیار ، کدو ، بادمجان ، پیاز و ... به دلیل داشتن فیبر جذب چربیها و مواد قندی را کاهش داده و به این ترتیب از افزایش قند خون ، چربی خون و اضافه وزن و چاقی جلو گیری می کند . نوشیدن نوشابه حتی انوع کم کالری ،آب میوه های صنعتی را محدود کنید و از آب ساده استفاده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، تغذیه ، نوروز ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.