سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با وزیر دادگستری کلمبیا مطرح شد

تاکید وزیر کشور بر تقویت همکاری‌ها برای مقابله جدی با گروه‌های تروریستی

در دیدار رحمانی فضلی با وزیر دادگستری کلمبیا بر تقویت همکاری ها در مقابله جدی با عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر تأکید شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان که به منظور شرکت در نشست ویژه مقامات عالی پنجاه و نهمین اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر(CND)، در وین بسر می برد، ظهر امروز و در حاشیه اجلاس ، با اقای Yesid Reyes ، وزیر دادگستری کلمبیا دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات دو طرف ضمن تشریح آخرین برنامه های دو کشور در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، از جمله مبارزه با تولید، توزیع و انتقال مواد مخدر و انجام برنامه های مختلف و متنوع کاهش تقاضا، از جمله درمان معتادان، کاهش اسیب های ناشی از اعتیاد و صیانت از معتادان و بهبودیافتگان، بر انجام موارد زیرنیز تاکید نمودند؛

- ضرورت توجه همزمان و موازی به دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا.
- تاکید بر لزوم حمایت از مصرف کنندگان مواد مخدر و روانگردانها، بعنوان قربانیان اصلی و ضعیف ترین حلقه فعلی در چرخه تولید ، قاچاق و مصرف مواد.

- تاکید بر تقویت همکاری ها در مقابله جدی با عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر و همچنین گروههای تروریستی که از منابع مالی ناشی از تولید و قاچاق مواد مخدر ارتزاق می کنند.

- ضرورت توجه به شرایط منطقه‌ای و جغرافیائی کشورها و همچنین وضعیت و قوانین کیفری و مقررات داخلی کشورها، در زمان تصویب مقررات و کنوانسیون های بین المللی.

- تاکید بر برخورد جدی و همه جانبه با گروههای فعال در امر توسعه جرائم سازمان یافته.

- تاکید بر تقویت همکاری های دوجانبه ایران- کلمبیا و همچنین همکاری های بین المللی.

- در پایان این دیدار وزیر دادگستری کلمبیا، با اشاره به روند رو به رشد مصرف مواد در ان کشور، خواهان انتقال تجربیات موفق کشورمان در حوزه های درمان معتادان و برنامه های کاهش اسیب گردید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.