وی با بیان اینکه توسعه ترانزیت جزو اولویت های اصلی و اولیه راه آهن است افزود: راه آهن خراسان رضوی تاکنون نقش عمده ای در ترانزیت کشور داشته و نیازمند تامین زیرساخت های بیشتری است.
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه در پایانه سرخس به عنوان بزرگ ترین پایانه مرزی کشور تلاش هایی صورت گرفته ادامه داد: ظرف سال های اخیر خطوط ایستگاه راه آهن سرخس از 25 به 75 کیلومتر افزایش یافته است.
ضیایی مهر خاطرنشان کرد: ظرفیت تعویض در مرز خراسان به عنوان گلوگاه ترانزیتی کشور نیز از100 واگن به 400 واگن در شبانه روز رسیده است.
وی اضافه کرد: در زمینه مبادلات واگن با آسیای میانه و به ویژه ترکمنستان نیز رکورد مبادله 576 واگن در شبانه روز شکسته شده که از ابتدای راه اندازی مرز سرخس تاکنون بی سابقه بوده است.
انتهای پیام//