مدیر کل راه آهن خراسان رضوی از تردد 95، رام قطار روزانه در ایام نوروز از 25 شهر کشور به مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، محمدهادی ضیایی مهر در جمع خبرنگاران افزود: در طی این تردد قطارها به مشهد، 50 هزار نفر در شبانه روز جابجا شده که این تردد با 10 درصد افزایش همراه است.

وی گفت: طرح نوروزی امسال از 15 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 95 ادامه دارد که در این بازده زمانی 50درصد تردد مسافران را از طریق خطوط ریلی دربر می گیرد.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی با ارائه گزارشی از پیشرفت های راه آهن خراسان رضوی در طول سال، گفت: با توجه به اینکه راه آهن خراسان رضوی در جابه جایی مسافر، رتبه نخست کشور را دارد، امسال 13 میلیون و 700 هزار نفر از این ظرفیت برای ورود و خروج از این استان استفاده کرده اند.

ضیایی مهر با بیان اینکه شبکه ریلی استان با دارا بودن 1500 کیلومتر طول در کشور، 14درصد از شبکه ریلی کشور را پوشش می دهد، افزود: شاخص استان یک و دو دهم بوده که این شاخص در سطح کشور 6 دهم است و این بیانگر تراکم بالای شبکه ریلی استان است.

وی با اشاره به حمل و نقل 6 میلیون تن بار از شبکه ریلی استان، خاطر نشان کرد: حمل و نقل ترانزیتی از مرز سرخس به بندرعباس، بندرامام، ترکیه، جلفا و آذربایجان صورت می گیرد که 95 درصد آن به بندرعباس اختصاص دارد.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: با توجه به گسترش زیر ساخت های مرز ترانزیتی سرخس، ایستگاه های آن از 25 کیلومتر به 75 کیلومتر توسعه و واگن های آن از 100 به 400 واگن افزایش یافته است.

ضیایی مهر با اشاره به عملکرد 11 ماهه این نهاد، تصریح کرد: طی این مدت 2 میلیون و 100 هزارتن با کشورهای آسیای میانه مبادلات صورت گرفته و یک میلیون و 200 هزارتن آن از مرز سرخس بوده که حجم ترانزیتی آن 170 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بخش صادرات که سهم قابل قبولی داشتیم از طریق واگن های امدادی صورت می گرفت که هر واگن 1200 دلار هزینه داشت و با معرفی واگن های امدادی به نام راه آهن 12 میلیون دلار هزینه های سربار کاهش یافته است.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه 33 درصد شبکه ریلی کشور از آن خراسان رضوی است، افزود: در بحث گسترش پروژه های راه آهن استان، 300 میلیارد تومان هزینه صرف شده و قطارهای نوروزی امسال از این پیشرفت ها بهره می گیرند.

ضیایی مهر ، تصریح کرد: وجود این پیشرفت ها باعث شده که 14 میلیون مسافر به 20 میلیون افزایش یافته و در سال های آینده این افزایش به 35 میلیون مسافر می رسد.

انتهای پیام//

برچسب ها: جابجایی ، مسافر ، راه آهن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.